Efter det att vår nye hyresvärd tog bort våra kattrappor (han är nu polisanmäld av flera hyresgäster för egenmäktigt förfarande) så har jag ansträngt mig för att få till en "laglig" variant av kattrappa, alltså en trappa som inte är fast monterad på balkongen utan en som lätt kan hängas ut vid behov resp tas in.
En av prototyperna ser ut som på bilden nedan.
"Millan" hade inga problem med denna trappa men gamle, tjocke "Lurven" vägrade att använda den, så jag skänkte den till en granne vars unga och smidiga katter snabbt lärde sig att använda trappan.
Jag blir alltså tvungen att använda en standardtrappa för att slippa gå ut och hämta "Lurven" i tid och otid.
Någon här har kanske en egen hemgjord raffinerad trappa. I så fall visa gärna upp den här! Jag behöver lite nya idéer. Tack på förhand!
Jappe
En av prototyperna ser ut som på bilden nedan.
"Millan" hade inga problem med denna trappa men gamle, tjocke "Lurven" vägrade att använda den, så jag skänkte den till en granne vars unga och smidiga katter snabbt lärde sig att använda trappan.
Jag blir alltså tvungen att använda en standardtrappa för att slippa gå ut och hämta "Lurven" i tid och otid.
Någon här har kanske en egen hemgjord raffinerad trappa. I så fall visa gärna upp den här! Jag behöver lite nya idéer. Tack på förhand!
Jappe
Senast ändrad: