Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Det bästa är nog att ka en tvåläges brytare så att det både finns automatiskt och manuellt läge. Auto läget går över tändningen och manuella går på direktsröm. Normalt vill man att den startar och stoppar med tändningen.Själv så skulle jag se till att jag får direktström på navigatorn via en strömbrytare på panelen.
Om du inte har det och vill sitta o planera och den inte är fulladdad så kommer du bli irriterad när du måste stå med tändningen påslagen.
Det går bra att lägga vinylen omlott och skära med rakblad genom båda. Blir helt osynligt om man är noggrann (appropå att handskas med överskottet).
Fel av mig. Det går inte. Vid test med lösa vinylbitar gick det bra men färdiglimmad vinyl har sträckts (det måste man göra om det skall bli snyggt) vid limningen. Det gör att skarven hela tiden strävar efter att öppnas. En bråkdels mm syns tydligt. Jag har försökt att "svetsa" ytskiktet med lödkolv, het kniv m.m. Det går inte.
Skall försöka hitta någon typ av snygg list, kromliknande eller annat som går att klistra över skarvarna. Då det blir ganska stora klädda ytor kanske det bara blir ett plus. Lite mer liv i det hela.
Har absolut ingen idé om vad jag skall hitta på. Alla förslag välkomnas!
Hälsningar
Alve
Alve jag förstår inte varför du limmar på vinyl? det finns mängder med 2 komponents plaster / gummi att spruta på, så slipper du skarvarna.