F
F.d. 5106
Guest
Sv: bygga inredning
Hua
Så där kompliserad elektronik vill jag inte veta av Du är duktig du
Hua
Så där kompliserad elektronik vill jag inte veta av Du är duktig du
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Hadde vært artig å vite navnet på generatoren, eller det beste hva det står der de hvite kablene festes. Kan virke som generatoren ikke har innebygd regulator, men ekstern. Og ledningene kommer fra den?Jag passade på att undersöka generatorn ifrån den gick det tre kablar en tjock som antagligen går direkt till batteriet sedan två vita smala kablar
Kan det vara så att den ena skall till tändningen och den andra till laddlampan?
Hej igen.Du har säkert en direktinsprutad diesel när det finns ett glödstift i insugnings röret.Du behöver inte använda detta glödstift i Spanien om motorn är i bra skick.Endast om det är kallare än ca - 10 grader det varierar på motorer,men det där ser Du nog,starta utan att glöda.Tack Iceman bara tänkte om jag hade köpt timer och börjat koppla in och sedan inte hittar glödstiften, men varför läste jag att den skulle förvärmas 9 sek?
Nej jag kan i alla fall inte hitta glödstiften. Troligtvis när man pratar om fulldiesel så har man mycket högra kompresion än en än en lätt personbils diesel. När jag var på jobbet idag så tittade jag på våran generator en John Deer diesel den hade inte heller några.
Detta är en oidentifierad pryl denna sitter i luftintaget med ett litet rör ner till dieselpumpen och har en kabelanslutning. Kan detta vara någon slags kallstart som ger lite extra diesel under starten? En solenoid jag vågar inte lägga på 24v direkt och höra om den klickar. I morgon skall jag ta med en laboratorie nätdel och ge den begränsad ström och se hur den uppför sig.
Jag vill inte heller skruva loss den, man skall inte pilla på sådant som fungerar.
Ner till vänster så syns det en termostat den sitter i kylvattnet.
eller är det en temperatur resistor som kopplas till temperaturmätaren. Jag har inte ohm mätt den.
Jag passade på att undersöka generatorn ifrån den gick det tre kablar en tjock som antagligen går direkt till batteriet sedan två vita smala kablar
Kan det vara så att den ena skall till tändningen och den andra till laddlampan?
Hej.Hej Juan.
Roligt at följa ditt bygge.
Denna förvärmare består av en spiral som blir glödhet och när du startar motoren och pumpen börjar trycka olja, sprutas en del av den in i
sugröret, träffar den glödande spiralen och då blir det futt i röret, och motoren startar.
Brukade vara vanligt på Engelska dieselmotorer bl.a.Perkins.
Håller med dig att automatlåda är att föredra.
Ha det bra.
Paulkaj