Sv: bygga inredning
Massa småarbete som inte syns.
Lagren kommer inte dom är restnoterade ringde till VW i Tyskland och dom sade att dom inte hade dom i lager utan måste beställa av deras leverantör.
Och det kan dröja.
Så i veckan köper jag ett större standardlager och sätter fast växellådshuset i fräsen och borrar upp för dom nya lagren och packboxar. Lagren som jag inte får är till ingående och utgående axel.
50l tunnan jag hade tänkt till toan kan jag inte använda den var 20mm för tjock så det blir att leta upp en 25l plastdunk istället.
Fredag. Varmt bra bit över 40º så spacklet torkade på bara en minut Omöjligt att jobba. men tur att husbilens kylskåp fungerar och fullt med kall öl.
På lördagsmorgonen innan solen tittade fram så visade temometern lite mindre och det gick fint att spackla tills solen åter stod högt, men idag med lite friskande vindar. Körde slut på sprutspackel och kom inte längre, men nu är det värsta jobbet gjort. Nu återstår det bara lite finslipning och målning.
Kommer att be färgförsäljaren att göra en lista om vilken grungfärg, lack och förtunning och i vilken ordning annars så finns det risk att färgen kan resa sig när man målar nästa lager.
Jag tror att det är bättre att sätta in fönstrena efter målningen profilerna kommer på Onsdag vi får se. Det fattas att tillverka dom två bakre listerna dom skall böjas på bredsidan och det blir det svåraste på denna husbilen, Måste först tillverka tre rullar för att kunna böja dessa listerna.Bror hade nog knackat ut dom på lunchrasten..
I går kväll roade jag mig med att se hur den blir målad med linjer och gjorde lite olika förslag mer linjer tycker jag att det blir överarbetat. Färgvalet kommer senare dessa färger stämmer inte det blir aldrig desamma i ett enkelt designprogram (corel)