Sv: bygga inredning
Så här ser framrutan ut efter fågelkrocken syns dåligt mitt i blixten.
Naturligtvis mitt i förarens sikt går ej att besiktiga.
Jag trodde efter att ha läst ett inlägg då någon skrev att dom hade batalat 35.000sek för en framruta. Att rutan skulle vara väldigt dyr.
Efter att pratat med Carglass så blev jag mycket lungnare dom sade att dom dyraste rutorna kostade 400€ och jag förklarade att den var 2x2 meter stor. han tillade att dom dyraste ligger på ca 400€. även bussmekanikern som har hjälpt mig med bromsarna trodde inte att den kostade mera.Bara att hoppas att det stämmer.
Dom andra fönstren blir mycket bra jag är nöjd med profilerna jag komer i detalj beskriva hur tillverkningen av dom går till.
6 m profil 18€ plus glas och gummilister det kan inte bli billigare.
Jag har idag gjort mallen för väggen till sovrummet i masonit
Först så satte jag en skiva masonit mot väggen och kopierade kurvan
i grova drag sågade. Upprepade med lite finare drag. Till sist tog jag en tushpenna och lade den emot väggen och findrog mot masoniten. Som jag till sist slipade med sandpappersmaskinen tills den passade perfekt.
Jag vet inte om det är rätt metod men det gick bra för mig.
Innertaket var jag och innhandlade igår på Bauhaus i Málaga
PVC matta 8 meter långt och 2 meter brett naturligtvis är taket 202 brett. Det får nog bli en list på 10mm på var sida.
Sitter och fuderar på hur jag skall lyckas med att limma fast det i taket
utan att leta upp 50personer som står med armarna upp tills limmet torkar. Det blir nog att tillverka massor med T stöttor som böjer sig efter takets form. Mitt tak är lite halvrut och inte platt.
Plåten till svartvatten tanken är uppklippt och borrad så nu är det bara att svetsa ihop delarna. Det skall bli skönt att få fast tanken sedan kan jag börja att lägga golvet med vatten buren värme.
Måste bara tillverka en liten behållare så att jag kan använda motorn värme att värma vattnet till golvet när man kör. Problemet är att motorns vatten är för varmt för golvet. Så jag måste ha en behållare med en serpentin som värmer upp vattnet som skall cirkulera. Och en termostat som reglerar temperaturen på vattnet. Behållaren måste ha 2 serpentiner en för motorns vatten och en för dieselvärmarens vatten. men båda serpentinerna värmer vattnet för circulationen i golvet.