S
suneAl
Guest
Vi har en KABE Travel Master -04 som jag upptäckte att inredningen hade börjat släppa från ytterväggarna c:a 10 - 12 mm.
Jag påtalade detta med KABE:s Representant på NOLIA Mässan i Umeå varvid han tyckte att det är som det skall, jag nöjde mig med detta svar för det var endast på ena sidan "Toalett sidan" men när vi fick samma fenomen på motsvarande sida plus att vattenlåset i duschen gick sönder "Toaletten i mitten" då brann alla säkringar på mig.
Skrev ett maijl till KABE:s VD Alf Ekström och ställde frågan om detta är naturligt på en Husbil i den exklusiva klassen som KABE befinner sig i.
Svaret kom efter två dagar.
Eftermarknads Direktören Stefan Blomdahl ringde och frågade om vi använder Husbilen åretom, mitt svar var att vi avställer den över vintern från 1 November till Påsk.
Stefan sade att om vi använt Husbilen under vintern hade vi fått ha en låne Husbil under tiden som de åtgärdar felen.
Jag frågade om jag måste köra Husbilen till KABE i Tenhult, varvid svaret blev NEJ vi hämtar denna med en Trailer och fraktar den tillbaka när den är klar.
Jag meddelade Stefan att de fick ha Husbilen hos sig fram till Påsk.
Den 28/10 -08 kom Torbjörn med Trailern och hämtade Husbilen hemma hos oss och den 28/3 -09 kom Magnus med sin Trailer tillbaka med den kl. 5.45 på morgonen.
PS! Magnus hade haft otur med Husbilen, hade skrapat märken på markisen i Västerås varvid han fick vända tillbaka till Tenhult för att byta den mot en ny "försäkringsskada".
Husbilen är åtgärdad av KABE samt fraktat fram och tillbaka Luleå-Tenhult-Luleå utan att detta har kostat en enda krona.
Vi känner oss oooerhört glada och tacksamma att det var en Svensk Tillverkad Husbil.
Har ringt Stefan och tackat samt berömmt för det fina arbete de har gjort, samt passade på att fråga vad kostnaden blev för KABE.
Svaret blev: 20.000:- i transporter + Arbete = 32.000:- Material 7500:-
TOTALT = 59.500:-
Utan att ta till en massa skryt så är MIN FRÅGA:
HUR MÅNGA AV DE ANDRA HUSBILS FABRIKANTER HADE ÅTAGIT SIG ATT
GÖRA EN SÅ OMFATTANDE REKLAMATION PÅ EN HUSBIL SOM ÄR 4 år ???????
MVH 571
Senast ändrad: