• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Blåst på Navigon 8110!?

F

F.d. 50090

Guest
Vi köpte på Blocket och betalade i förskott en Navigon 8110. Företaget kallar sig Bolaget Fagerell LTD i Simrishamn. Efter snart fyra veckor har vi ännu inte fått någon navigator, trots mängder av mail m.m. Vi har blivit MYCKET underligt behandlade!

Känner någon till detta företag, eller har varit i kontakt med dem?
Om ni har handlat av dem har ni fått varan?

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025
Sv: Blåst på Navigon 8110!?

Ett fall för konsumentverket o en anmälan till Blocket verkar vara på sin plats.
Kollade annonsen o det fins en del bra uppgifter där om dom stämmer.

Betala i förväg=Stor risk för blåsning.

Nu är det gjort men det finns aldrig någon anledning att göra det. Vet att Bussgods löser det med en extra avgift.

F

F.d. 50090

Guest

Fallet är både polisanmält och anmält till Blocket

Fride

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Tittade på Allabolag.se och det finns inget bolag med det namnet i Simrishamn, däremot en Taxirörelse//Lycka till Tommy

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Letade efter Kim Fagerell men det finns ingen med det namnet vare sig på Ratsit eller birthday.se

F

F.d. 2577

Guest

Hittade Kim Fagerell Andersson , Skillinge på Eniro. Kan de va nått?
Leffe

F

F.d. 50090

Guest

Enligt de uppgifter jag fått håller Kim Fagerell mest till i Spanien, men hans företag verkar vara registrerat i England.

Fride

F

F.d. 50090

Guest

Jag har ingen konkret bekräftelse på att företaget Fagerell LTD verkligen är registrerat i England, detta är muntlig information jag fått.

- Det är mycket som är underligt omkring detta företag.

Fride

F

F.d. 3088

Guest

Cafa2

Betala i förskott :confused: är som att slänga pengar i sjön:swoon: eller få en tegelsten:swoon:

Gurra

F

F.d. 50090

Guest

Jag vill tro människor om GOTT. Har tidigare gjort många och stora affärer på Blocket och bara träffat på ärligt och rejält folk. Detta var en ny upplevelse för mig. Affären gick mycket snabbt. För snabbt! - I fortsättningen kommer jag att vara mer försiktig.

Tack för de ledtrådar och tips jag fått i tidigare inlägg. Själv agerar jag vidare på olika sätt och försöker "nafsa" bedragaren i hasorna.

Jag är fortfarande tacksam för info gällande företaget Fagerell LTD.

F

F.d. 1723

Guest

Hej!
Tråkigt med bedragare:(
Jag googlade hans namn med telenr
Det finns mycket om honom på nätet.
Bla på facebook Kim Fagerell | Facebook
Det kan ju finnas fler med namnet
Mvh Christer
:mcride:

Senast redigerad av en moderator:

schmid

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024

Jag vill tro människor om GOTT. Har tidigare gjort många och stora affärer på Blocket och bara träffat på ärligt och rejält folk. Detta var en ny upplevelse för mig. Affären gick mycket snabbt. För snabbt! - I fortsättningen kommer jag att vara mer försiktig.

Hej!

Kan du inte forska efter det kontonummer som du betalade till?
Måste ju finnas en anknytning via det, PG eller BG eller privat konto i en viss Bank!

Värt att kolla upp!:)

F

F.d. 7972

Guest

Hej.. Efter att ha läst att du blivit lurad av kim så kan jag inte mer än berätta att han heter som ni skrev innan kim fagerell andersson. och bor i Simrishamn/skillinge och inte i spanien jag ser han rätt ofta på stan så har svårt att tro han bor i spanien.. Hoppas verkligen de löser sig. kommer vara inne och kolla om ni skrivit till mig men lovar inget snabbt svar då jag inte är inne så ofta

Mvh simrishamnare

F

F.d. 11188

Guest

Kim är allmänt känd för att blåsa folk här i Simrishamn. Många som han är skyldig pengar och han kommer oftast med dåliga undanflykter och löften som aldrig uppfylls. Oftast brukar han ljuga och försöka vända på det, att det är den andra personen som är skyldig han pengar! Han snackar alltid om att han ska till barcelona och andra länder men självklart är det bara skitsnack.

Kim brukar ljuga ihop så satans mycket saker om företag, hur rik han är osv, till den graden att man nästan börjar tro att han faktiskt tror på det där själv.

Men polisanmälan är bra! Är ganska säker på att han blivit polisanmäld förr men vet ej tyvärr vad som har skett med de fallen.

F

F.d. 10115

Guest

Söker du på efternam Fagerell Andersson på Ratsit hittar du bara en som troligtvis är hans mor och då får du även fram telefonnummer.

Fattar inte varför texten helt plötsligt blev starkare under tiden jag skrev?? Kom jag åt nån knapp?:confused:

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 1573

Guest

Jag kommer att göra en polisanmälan imorgon. Personen ifråga har inte skickat den vara jag köpte för en månad sedan och är mycket undvikande på email. Jag har begärt sänddatum mm, men det kommer inget. Personen är nu anmäld till Blocket också men det hjälper inte heller.

Jag ber alla som blivit lurade av den här personen att göra anmälan så att Polisen kan spåra upp och gripa honom/henne. Bedrägerierna verkar vara omfattande.

Tyvärr är det han/hon säljer oftast av så ringa värde att de flesta nog väljer att inte anmäla. Men många bäckar små. Han kammar säkert hem tusentals kronor på varje annonsvara som förskottsbetalas och sedan aldrig levereras. Även om det bara gäller 100 kronor åt gången. Det är viktigt att få stopp för den här typen av verksamhet som skadar den goda handeln.

Sätt åt Kim Fagerell (eller vad han/hon egentligen heter)

F

F.d. 4205

Guest

Jag har också anmält mannen ifråga. Jag har pratat med 6-7 pers som blivit blåsta av han. Nu ligger det runt 6-7 anmälningar på Kim.

Fick ett skriftligt mordhot ifrån mannen förra veckan, det är också anmält naturligtvis.

Vet inte om mannen är sjuk på riktigt eller vad som är fel. Ljuger om ALLT för alla. Blåser sina vänner med verkar det som.

F

F.d. 17592

Guest

har ni bara get upp sökandet om att hitta kim? varför inte sätta ditt han i stället för han ska komma undan med såna saker?

Toppen