F
F.d. 721
Guest
Inspirerad av "Brors" och "onslows" bilar så var jag tvungen att göra nåt med chevan.
Från början ville jag ha Husbil, Husvagn och V8. Då fick det bli såhär. Just nu jobbar jag inför lackeringen sen börjar jag på insidan. Tanken är att Kyl, Kokplatta och rinnande Vatten ska in iaf. Blir en slags rundsittsgrupp bak som man gör till säng med hjälp av bordet. Sen får jag ta det som det kommer. Blir nog ett långtidsprojekt.
Anledningen till att det inte blev en High-top är att den inte hade gått in i garaget då. Man får väl gå till kotknackarn lite oftare bara
Långt inlägg för det är saxat från ett annat forum...
Ska rostlaga bilen tänkte jag innan jag börjar med nåt annat, köper så mkt ekonomiplåt det går så går allt lite snabbare. Vissa delar finns ej så
dom får jag knacka ihop själv...
För rost finns iallafall :lol:
Rost ja?
Här har vi börjat byta en tröskel, lite finlir å svets på det så blir det kanon:
Här bak är det redan färdigt:
Bara detta på högersidan kvar:
Sen kommer vänstersidan. Den är värre den
Dock kommer inte ekonomiplåtarna från partco till den sidan förens om
6-7veckor
så det blir att lägga igen dom fula bakblinkersarna sålänge.
Nya bakdörrar har jag redan då dom som sitter på är ganska så slut
Bilen är även husbilsreggad så jag slipper gallret och tänkte bygga lite kyl å så där bak tillsammans med min 140
säng
Sidomarkeringen lagad och spacklad:
Kollade hur det såg ut vid blinkersen med:
Kapar nog bort några cm runt om där och skarvar i ny plåt.
Ena hörnet som jag har hemma:
Dom andra får jag tyvärr vänta på. Gör en sida i taget då det var ett helt projekt att få in bilen i garaget då
porten bara var 2m hög, bilen är 210
Var ute en sväng förut. Klippte till plåten till blinkersen:
Och innerplåten till dörrstolpen:
Nu ska jag bara bocka till ytterplåten och fixa en svets så går det nog snabbt sen.
Då har jag bara detta kvar:
Fick köpt en svets idag iaf.
Har fixat tröskeln nu, bara lite kvar längre bak:
Jag svetsade visst lite för fort så det blev den lilla spacklingen
:
Nu har jag tagit mig an andra sidan...
Lägger den nya nederdelen med lite överlapp så blir det lite goare att svetsa emot:
Klarar mig nog ifrån att byta skärmkant tror jag.
Sådär!
Nederdelen svetsad (nåja)
Blinkersen väck!
La på lite glasfiberspackel för å få en sådär lite extra go känsla som bara glasfiberspackel kan ge
Nästan färdig med spacklingen också:
Nu ska jag nog börja med soffan där bak, tar endå ett tag för dom andra plåtgrejerna att komma.
Ska bygga om sängen bak så det blir en U-soffa istället som man kan bygga om till säng. Som en husvagn typ.
Blev rätt bra:
Ska ju på lister runt om också men dom sätter jag i när jag har lagt parketten. Och den gröna äckelmattan kommer ju
inte synas endå sen när soffan kommer på så den sket jag i
Mattan ur iaf. Trodde det var plåt under mattan men icke. Skitlätt blir det ju nu då
Åså rutramen vi minns. men det ska nog gå å få ordning på den med....
TV-Antennen satt ju här så den hade ju samlat på sig endel rost. Började slipa men får nog fortstätta utomhus, jag
plus hela garaget blev grönt
Nästan hela rutramen är färdig:
Slipade även alla små rostprickar längs sidan. la på lite grundfärg me:
Å stackars Polobettan får vara packåsna och dammsamlare...
Fick tag på ett husvagnsbord med. Blir perfekt eftersom det går att fälla ihop så man kan ha säng där bak med!
Sen la jag på lite sprutspackel i porerna som blev:
Kapade av nederdelen på dörren. Det fanns visst ingen ekonomiplåt till dessa så jag gör en fuling här.
Gör en ny ytterplåt men kapar bort insidan, så får det vara öppet där istället. Om det går iaf, vi får väl se.
Så hittade jag lite mer rost:
Rutramen färdig:
Testade å måla lite med:
Sket ju sig tolalt med att laga dörrarna så nu har jag fått lite julklappar av mig själv:
Rostfria dörrar från Californien. Blir nog bra sen. Nu ska jag bara slipa ner dom och måla dom på insidan sen så kan
jag sätta på dom..
Nu är färgen bestämd med.. Blir "Cheva Jan"
Ni får se själva..
började med dörrarna idag plockade ner dom och spacklade lite å så. Mkt jobb kvar, ska ju målas på insdan med....
Som ni ser på bilderna ovanför så har det ju suttit nån annan slags spegel på denna dörren så jag fick lägga igen
hålen för den.
Inte ofta man ser såhär fräscha dörrar faktiskt:
Nu har jag börjat byta dörrarna. Blir jäkligt mkt delar till 6 dörrar
gäller å hålla reda på alla skruvar å skit.
Börjar bli lite trångt i garaget nu:
Träskåpet kommer jag använda tillsammans med den gamla dörrpanelen som jag klär svart:
Dom är seriösa dom där påbyggarna
2 färdiga:
Framdörren borta. Vilket meck det var å få ut den trekantiga rutan då...
Nu ska jag bara flytta över fönsterhissen å lite annat småpill till mina nya dörrar. Var ju vev på dom
Allt för denna gången.... Vet inte om ni vill ha uppdateringar på utsidan eller om jag ska vänta tills jag börjar med inredningen.
MVH
Från början ville jag ha Husbil, Husvagn och V8. Då fick det bli såhär. Just nu jobbar jag inför lackeringen sen börjar jag på insidan. Tanken är att Kyl, Kokplatta och rinnande Vatten ska in iaf. Blir en slags rundsittsgrupp bak som man gör till säng med hjälp av bordet. Sen får jag ta det som det kommer. Blir nog ett långtidsprojekt.
Anledningen till att det inte blev en High-top är att den inte hade gått in i garaget då. Man får väl gå till kotknackarn lite oftare bara
Långt inlägg för det är saxat från ett annat forum...
Ska rostlaga bilen tänkte jag innan jag börjar med nåt annat, köper så mkt ekonomiplåt det går så går allt lite snabbare. Vissa delar finns ej så
dom får jag knacka ihop själv...
För rost finns iallafall :lol:

Rost ja?

Här har vi börjat byta en tröskel, lite finlir å svets på det så blir det kanon:

Här bak är det redan färdigt:

Bara detta på högersidan kvar:

Sen kommer vänstersidan. Den är värre den
6-7veckor

Nya bakdörrar har jag redan då dom som sitter på är ganska så slut
Bilen är även husbilsreggad så jag slipper gallret och tänkte bygga lite kyl å så där bak tillsammans med min 140
säng

Sidomarkeringen lagad och spacklad:

Kollade hur det såg ut vid blinkersen med:

Kapar nog bort några cm runt om där och skarvar i ny plåt.
Ena hörnet som jag har hemma:

Dom andra får jag tyvärr vänta på. Gör en sida i taget då det var ett helt projekt att få in bilen i garaget då
porten bara var 2m hög, bilen är 210

Var ute en sväng förut. Klippte till plåten till blinkersen:

Och innerplåten till dörrstolpen:

Nu ska jag bara bocka till ytterplåten och fixa en svets så går det nog snabbt sen.
Då har jag bara detta kvar:

Fick köpt en svets idag iaf.
Har fixat tröskeln nu, bara lite kvar längre bak:

Jag svetsade visst lite för fort så det blev den lilla spacklingen

Nu har jag tagit mig an andra sidan...
Lägger den nya nederdelen med lite överlapp så blir det lite goare att svetsa emot:

Klarar mig nog ifrån att byta skärmkant tror jag.

Sådär!
Nederdelen svetsad (nåja)

Blinkersen väck!

La på lite glasfiberspackel för å få en sådär lite extra go känsla som bara glasfiberspackel kan ge

Nästan färdig med spacklingen också:

Nu ska jag nog börja med soffan där bak, tar endå ett tag för dom andra plåtgrejerna att komma.
Ska bygga om sängen bak så det blir en U-soffa istället som man kan bygga om till säng. Som en husvagn typ.
Blev rätt bra:

Ska ju på lister runt om också men dom sätter jag i när jag har lagt parketten. Och den gröna äckelmattan kommer ju
inte synas endå sen när soffan kommer på så den sket jag i
Mattan ur iaf. Trodde det var plåt under mattan men icke. Skitlätt blir det ju nu då

Åså rutramen vi minns. men det ska nog gå å få ordning på den med....

TV-Antennen satt ju här så den hade ju samlat på sig endel rost. Började slipa men får nog fortstätta utomhus, jag
plus hela garaget blev grönt

Nästan hela rutramen är färdig:

Slipade även alla små rostprickar längs sidan. la på lite grundfärg me:

Å stackars Polobettan får vara packåsna och dammsamlare...

Fick tag på ett husvagnsbord med. Blir perfekt eftersom det går att fälla ihop så man kan ha säng där bak med!

Sen la jag på lite sprutspackel i porerna som blev:

Kapade av nederdelen på dörren. Det fanns visst ingen ekonomiplåt till dessa så jag gör en fuling här.
Gör en ny ytterplåt men kapar bort insidan, så får det vara öppet där istället. Om det går iaf, vi får väl se.

Så hittade jag lite mer rost:

Rutramen färdig:

Testade å måla lite med:

Sket ju sig tolalt med att laga dörrarna så nu har jag fått lite julklappar av mig själv:

Rostfria dörrar från Californien. Blir nog bra sen. Nu ska jag bara slipa ner dom och måla dom på insidan sen så kan
jag sätta på dom..
Nu är färgen bestämd med.. Blir "Cheva Jan"
började med dörrarna idag plockade ner dom och spacklade lite å så. Mkt jobb kvar, ska ju målas på insdan med....

Som ni ser på bilderna ovanför så har det ju suttit nån annan slags spegel på denna dörren så jag fick lägga igen
hålen för den.

Inte ofta man ser såhär fräscha dörrar faktiskt:

Nu har jag börjat byta dörrarna. Blir jäkligt mkt delar till 6 dörrar
Börjar bli lite trångt i garaget nu:

Träskåpet kommer jag använda tillsammans med den gamla dörrpanelen som jag klär svart:

Dom är seriösa dom där påbyggarna

2 färdiga:

Framdörren borta. Vilket meck det var å få ut den trekantiga rutan då...

Nu ska jag bara flytta över fönsterhissen å lite annat småpill till mina nya dörrar. Var ju vev på dom

Allt för denna gången.... Vet inte om ni vill ha uppdateringar på utsidan eller om jag ska vänta tills jag börjar med inredningen.
MVH