F
F.d. 3353
Guest
Någon som vet vad som händer med diskussionerna om max viktgräns för B-körkort? Det vore inte så kul att väga upp bilen, och sedan inte få köra den...
Senast redigerad av en moderator:
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Jo det var ett visst år (vilket jag inte vet vilket det var) som man tog bort att man automatiskt fick A körkort när man tog B körkort (tack och lov..). Du och jag Anders är ju gamla stötar och vana att ha A kortet som många andra i vår ålder. Tyvärr så är det största olyckstalet vad gäller mc olyckor idag män i 45-65 års åldern. De flesta har blivit "Bikers" på mogna (gamla) dagar och kan inte köra hoj då dom oftast inte har gjort det tidigare. En del köper en hasch moppe (HD) som väger närmare 400kg, andra köper en sporthoj med idag 185hk, lite mindre kilon per hästkraft än vad förmåns Volvon med miljö motor har..KuMaNi, förlåt men nu förstod jag inte vad du menade. Kan du utveckla det där med A-kort och övergångsregel? Hälsn/AndersW
Jo det var ett visst år (vilket jag inte vet vilket det var) som man tog bort att man automatiskt fick A körkort.