Sv: Fortsatt renovering
Lördag igen. det händer inte mycket i veckorna tyvärr.
Känns inte som så viktiga saker som återstår men det är som att stoppa huvudet i sanden. Snart är det dags att ut o fara så det är bara att sätta fart.
Motorn som skall in sitter nu monterad på ett motorstativ för demontering och kontroll. Hur långt detta går vet jag inte just nu men tror inte att jag behöver ta bort topp mm. Motorn gick mycket fint vid demonteringen från donatorbilen. Dock tror jag att det kan vara bra att lämna in spridare mm för kontroll och ev. justering. Allt skall ju dessutom göras rent och kanske också målas. Kamrem, vattenpump ,koppling mm skall bytas ut. Alla motorfästen har köpts nytt tillsammans med div slangar. Intercooler från Citroen CX Turbo2 att montera framför kylaren och för detta behövs en del modifiering. Tror också att växellådan skall öppnas för koll av slitage, lager och lagerspel. Vet inte heller om detta med att ändra utväxling på femte växeln på så här gammal bil. Någon synpunkt på detta???
Idag har jag jobbat med dörrklädseln och listat ut hur högtalare kan monteras utan att man måste klippa upp hela dörrens insida. Fattas nu bara själva klädseln som jag tror blir svartaktig galon med något diskret mönster. Klurar på om det skulle passa med någon infällning av trä i klädseln för att liva upp den lite och kanske ta bort känslan av att åka i ett arbetsfordon.
Återkommer
Hälsningar Bror
Trevlig Helg