• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilsförsäjare

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025
Sv: Husbilsförsäjare

Jag har inte köpt där men varit och tittat några gånger. Är det något speciellt du vill titta på kan jag ta vägen om och kika. Skicka ett PM i så fall.

M

mikkis

Guest

Nope jag har inte tänkt just nu för tillfället men han har ju rätt så bra priser.
Jag är ute efter en Stor husbil..

Viu var hos honom i somras och upplevde honom lite "speciell" så det var därrför jag ställde frågan här om hur seriös han igentligen är och hur det har fungerat att köpa husbil hos honom..

Mikkis

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Det jag läst mig till av andra som köpt där låter positivt. Vi kikade på bilar för ett par år sedan och då tyckte jag spontant inte att det verkade speciellt seriöst. De bilar han då hade var ganska nedgångna och slitna vilket han inte gjort något för att dölja. Kan ju i och för sig vara bra. Men han visste inte ens att det fanns solceller på en av bilarna (som hade detta), vilket får mig att bli lite misstänksam.

Senast vi var där (i höstas) verkade han ha betydligt bättre bilar, även nya. Dessutom hade han bättre koll på vad de olika bilarna var utrustade med. Han har kanske upptäckt att det är lättare att sälja när han vet vad det är han säljer.

M

mikkis

Guest

hej
ja vi tyckte han var lite speciell. han gick hela tiden bakom mig och min fru då vi var där och drack på en kopp kaffe..
han pratade på om hur bra priser han hade .

Sedan hittade vi en ny bil på utsidan som vi blev intresserad av, han var ju hela tiden bakom oss med sin kaffekopp.. och pratade om att markis skulle man inte ha samt att solceller var oxå onödigt, han motiverade varför men jag kommer inte håg detta nu

Så när vi bäl var på utsidan den bilen vi var lite extra interesserad av så bad han oss gärna titta på husbilen.. men låste aldrig upp den.. utan vi tittade in genom fönstrena och han var med hela tiden..
men låste INTE upp.

Då sa jag till min hustru att vi åker därifrån för är man intre mer intreserad av att sälja så är det svårt att sälja till mig!
Därför ställde jag denna fråga här på Husbilsklubben.se

Är ju fortfarande nyfiekn på hans bilar men men..
/
Mikkis

Christer L

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
794
Medlemskap
2025

Hej Mikkis.
Vi hittade en husbil där som vi blev intresserade av. Stämde träff hos honom en lördag då han egentligen inte hade öppet. Vi hade 42 mil att åka, så därför drog vi iväg dan innan o sov på en grusplan i stan över natten.
När vi ätit frukost så ringde Christer för att kolla av den sista färdvägen ( några km).
Då svarade Puk.. att han sållt bilen dagen innan, men hade många andra bilar till försäljning.
Vi hade ordnat pengar o allt för att göra affär!!! Utan att besöka honom åkte vi till annat ställe och gjorde en bra affär. Nu är detta något år sedan, men jag undrar om han blivit bättre?????

M

mikkis

Guest

Lindelöf :
tack för att du delar ed dig av det du råkat ut för
jag upplever honom lite som att han skulle kunna göra så som han gjort mot er!

Men någon här på husbilsklubben.se borde väl ha positivt av honom tycker jag ju!

F

F.d. 3753

Guest

Vi har inte handlat där men det har min bror gjort, ett par stycken, och han har bara positiva saker att säga. Det jag själv har förstått är att han i säljer mycket husbilar som han själv importerar begagnade från Tyskland.

M

mikkis

Guest

Ingela & Kenth
va kul att det även finns folk som är positiva till honom. det var just detta jag efterlyste om !

F

F.d. 55276

Guest

Köpte en Laika Kreos -00 för 3 år sedan av honom,som stämde på beskrivningen att den skulle vara i absolut i toppskick.
Det verkar som han satsar på att ha husbilar i bra skick.
Tyckte personligen att han var rak och bra att göra affär med.
Var mycket nöjd med köpet,berodde kanske mest på att vi köpte en bra husbil?
Större handlare i sverige har jag sämre erfarenheter av,hala försäljare som inte står för sina ord.

F

F.d. 11203

Guest

Hej MIKIS och alla andra
Vill bara säga om Tommy i Ystad att jag verkligen vill rekomendera honom bra service bra garantier lite speciell i sättet men dom starkaste rekomendationer
mvh deicer

Christer L

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
794
Medlemskap
2025

Hej Alihopa.
Gott att höra. Alla har vi ju våra bra och dåliga dagar. Det är ju som sagt var bra att ventilera i detta forumet.
Gott Nutt på Er alla.

F

F.d. 6057

Guest

Köpte min förra bil av honom, tycker att han var helt reko, fick dessutom nya däck gratis innan jag for, dessa ingick inte i priset,

F

F.d. 29794

Guest

Vi harköpt dom två husbilar vi ägt av honom och har bara positivt att säga om honom
garantier och övriga löften har han alltid ställt upp på även dom vi ej haft skriftligt på.
För övrigt god fortsättning på det nya året. Ewa & Christer

CarthagoAnders

HBK Medlem
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
377
Medlemskap
2025

jag har köpt fyra bilar av Tommy (Ekonomibilar i Ystad) som är en av de bästa, mest ärliga och generösa handlare jag stött på, mina referenser på husbilsområdet är givetvis begränsade eftersom jag köpt fyra av de fem husbilar jag ägt av honom men jag jämför med vad jag råkat ut för under ca 20 år med nästan lika många personbilar köpta hos vanliga bilhandlare
mitt nästa husbilsköp blir med största sannolikhet hos Tommy på Ekonomibilar i Ystad igen, när det nu kan bli man vet aldrig

Perlena

HBK Medlem
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
171
Medlemskap
2025

Hej jag har köpt en husbil hos honom och tyckte att allt
var bra och han höll det han lovat med leveranstid och annat.
Mvh Per

Elisabeth

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
113
Medlemskap
2024

Hej
Jag har bara positivt att säga om honom. Reko, bra garantier och står för sitt ord.
Elisabeth

Toppen