F
F.d. 4754
Guest
Hej.
Enligt vad jag läst här och hört på nyheterna så gäller nya regler i vissa städer i Tyskland.
Nu ska man ha en miljöplakett på bilen om man vill köra in i dessa städer. Man kan väl förmoda att detta krav kommer i fler städer framöver.
Man kan få antingen röd, gul eller grön färg på plaketten om jag fattat det rätt och grön färg är det bästa…
Nu till mina frågor:
Hälsningar
Knausen
Enligt vad jag läst här och hört på nyheterna så gäller nya regler i vissa städer i Tyskland.
Nu ska man ha en miljöplakett på bilen om man vill köra in i dessa städer. Man kan väl förmoda att detta krav kommer i fler städer framöver.
Man kan få antingen röd, gul eller grön färg på plaketten om jag fattat det rätt och grön färg är det bästa…
Nu till mina frågor:
- Är det olika färger i olika delar av städerna? Omformulerar fråga 1: Kan en stad bestå av flera zoner?
- Har fler europeiska länder liknande system om svaret är ja, gäller den tyska plaketten ?
- Gäller plaketten årsvis eller hela bilens livslängd?
- Vad kostar plaketten?
- Vilka uppgifter ska jag visa upp för att kunna köpa en plakett i Tyskland?
- Ger en personbil registrerad från 1993 med katalysator alltid grön plakett?
- Vilken plakettfärg kan jag få på min husbil som är en PB2 med första inregistrering 2006-08-08 med diesel, Fiatmotor JTD 2,8. Får jag Gul plakett?
Hälsningar
Knausen
Senast redigerad av en moderator: