Jag lovade att återkomma med bilder på en låsanorning som spärrar framdörrarna i alkovbilar. För somliga här är detta gammal skåpmat eftersom jag beskrivit detta på ett annat forum. Det är mera tänkt för hemmapularen. Om någon vill ha hjälp kan jag kanske ställa upp med visst material, men det mesta finns i båttillbehörsaffärer. Här kommer bilderna:
Tapen under brickan på skruvöglan är bara till för att centrera skruven i röret som är ett aluminiumrör 13*8mm.
Spinnackerlåset är lätt att öppna. Se bara till att kausen som skall krokas fast inte är för liten.
Här är dörrarna hopkopplade och det går inte att komma åt låset från den lilla sidorutan om tjuven skulle ha plockat bort den.
Tapen under brickan på skruvöglan är bara till för att centrera skruven i röret som är ett aluminiumrör 13*8mm.
Spinnackerlåset är lätt att öppna. Se bara till att kausen som skall krokas fast inte är för liten.
Här är dörrarna hopkopplade och det går inte att komma åt låset från den lilla sidorutan om tjuven skulle ha plockat bort den.