F
F.d. 3088
Guest
Hej min knapp nytt inlägg har försvunnit under ämnet husbilsdocktorn!
Skriver här så länge har mailat Kingen om hjälp med knappen
Min fundering handlar om någon har erfarenhet av Omegaoljor (tillsatser)
http://www.smorjteknik.se/hur_mar.html
Har använt en olja till min växellåda som heter omega 690.
Köpte en husbil i våras Lmc 1990 13000mil med vetskap om att växellådan skrapade på trean och femman, Bytte till Omega 690
Efter att jag har kört 300 mil på semestern har allt skrap försvunnit i lådan och den växlar mjukt och fint. jag var tveksam till att byta till oljan eftersom den var så dyr nästan 400kr litern.
kopplingen högg också när bilen har stått några dagar, packboxen läcker säkert så det kommer olja på lamellerna.
Nu skall det bli spännande jag har beställt omega 917 drygt 300 kr för 6 dl
förhoppningsvis så skall den återställa gummit i packboxen så den slutar läcka.
Jag har läst en massa inlägg på nätet om omegaoljan dom flesta som har använt den verkar positiva 690 kan jag rekomendera om lådan synkar dåligt. Tur att jag prövade mirakelmedesinen innan jag rev ner lådan.
Jag har varit tveksam till dylika produkter innan.Är det någon annan av oss som har prövat någon dylik olja Omega eller annan ??
Skriver här så länge har mailat Kingen om hjälp med knappen
Min fundering handlar om någon har erfarenhet av Omegaoljor (tillsatser)
http://www.smorjteknik.se/hur_mar.html
Har använt en olja till min växellåda som heter omega 690.
Köpte en husbil i våras Lmc 1990 13000mil med vetskap om att växellådan skrapade på trean och femman, Bytte till Omega 690
Efter att jag har kört 300 mil på semestern har allt skrap försvunnit i lådan och den växlar mjukt och fint. jag var tveksam till att byta till oljan eftersom den var så dyr nästan 400kr litern.
kopplingen högg också när bilen har stått några dagar, packboxen läcker säkert så det kommer olja på lamellerna.
Nu skall det bli spännande jag har beställt omega 917 drygt 300 kr för 6 dl
förhoppningsvis så skall den återställa gummit i packboxen så den slutar läcka.
Jag har läst en massa inlägg på nätet om omegaoljan dom flesta som har använt den verkar positiva 690 kan jag rekomendera om lådan synkar dåligt. Tur att jag prövade mirakelmedesinen innan jag rev ner lådan.
Jag har varit tveksam till dylika produkter innan.Är det någon annan av oss som har prövat någon dylik olja Omega eller annan ??