• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Medlem

schmid

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Hej!

Vill inte framstå som en gnällspik men...

Läste runt lite grand på sidorna ang. medlemsantalet.
Själv blev jag medlem för ca. en månad sedan.
Efter jag betalt medlemsavgiften väntade jag på något välkomstbrev el. dyl.
Tittade varje dag i brevlådan....men inget.

Jag såg ju klart och tydligt att jag hade blivit medlem på husbilsklubben.se.. men det är fortfarande det enda sättet som bekräftar mitt medlemskap.

Helt ok igentligen men...

Jag är medlem i flera klubbar och i samtliga har man fått en bekräftelse på att man har blivit medlem, info...samt medlemsnummer m.m.

Detta är ingen kritik men visst hade det varit trevligt med ett välkomstbrev el.dyl.

Fler som undrar över detta:D :D

undrar

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Medlem

Hej Schmid,

Eftersom vi vill undvika onödiga kostnader med brev etc. sker all kontakt via Internet.

Sedan början av april då du anmälde ditt intresse att gå med i klubben har minst ett tiotal medlemmar samt repr. för styrelsen hälsat dig välkommen här på hemsidan.

F

F.d. 3753

Guest

Tror inte han menade "snailmail" utan ett brev via e-posten.
Jag har efterlyst detta och hade det som förslag vid årsmötet.
Hur det gick vet jag dock inte.
Tycker fortfarande att man borde få ett brev med information om klubben i lättfattlig form eftersom alla inte behärskar forumet till 100%.
Är det så tokigt?
:wideeyed:

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022

Hej!
En bekräftelse på medlemskapet är att du får ett medlemskort, dessutom klubbens dekaler och medlemsnummer att sätta på bilen.
"Problemet" är att de första dekalerna som sändes ut inte var väderbeständiga varför distributionen stoppades. Det kommer en annan typ inom kort.
Hade dessa varit färdiga för distribution så hade det varit en kvittens på medlemskapet.
Men, och det är viktigt, klubben är internet-baserad och då är förutsättningen just att vi håller kontakten via hemsidan.
Det är väl en helt ok kvittens att HBK Intresserad växlar till HBK Medlem!

P

PAM 97

Guest

Hej jag håller helt med Robert, man ser ju klart o tydligt att man blivit medlem och man får ju flera välkomsthälsningar från både en del i styrelsen+ andra medlemmar,det tycker jag räcker för vi vill väl inte ha upp medlemsavgiften eller hur?? Ha det bra medlemmar och intresserade:yes: :yes: Pelle

schmid

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024

Hej igen!

Jag vet att jag har fått massor av trevliga välkomsthälsningar, och det är jättekul.

Både jag och min fru tycker ni är fantastiska på klubben med era välkomsthälsningar
till alla nya.

Men det var ju inte riktigt det jag menade utan kanske bara en bekräftelse på medlemskapet .tex via ett mail.

Inget illa menat.

Mvh

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Inga problem Schmid!:D

Som redan nämnts ovan så kommer medlemskort och dekaler att skickas ut som bevis på medlemskap. Detta kan tyvärr ta lite tid så därför är bytet från HBK Intresserad till HBK Medlem det snabbaste sättet att få medlemskapet bekräftat.

F

F.d. 518

Guest

Hej Schmid!
Jag är också en ny medlem. Jag tycker det är skönt att slippa en massa papper eller annat som bekräftar att jag är medlem. Medlemskapet blev bekräftat genom ett e-brev. Jag gillar att de använder en modern teknik.

bullenb

HBK Medlem
Kommun
Piteå
HBK-Nr
411
Medlemskap
2025

Vadå e-brev??? Jag tycker det är helt OK utan en massa papper, hoppas bara att alla medlemmar behandlas lika.
Birgitta

F

F.d. 6238

Guest

Hej på Er alla. Jag vill bara göra ett litet inlägg i dessa sak.

Denna klubb är helt Internetbaserad och jag är mycket glad över detta. Man slipper då en massa utskick som man knappt läser utan måste gå stup i kvarten till SORTERINGEN.

Jag har inte lärt mig allt om våran hemsida än, men jag har lärt mig att om jag har problem så frågar jag Håkan "Blixten" om hjälp. Hittills så har han och alla andra i Styrelsen och alla ansvariga för Webbsidan ställt upp till 110%.

Att bedriva arbete med klubbar "på det gamla sättet" är mycket dyrbart. Bara ett utskick till alla medlemmar med Snigelposten kan kosta cirka kronor.

Hoppas nu inte att Du blir sur på mig för att jag säger detta men jag vill bara att det inte skall kosta SKJORTAN att vara med i HKB.se. HÄLSN från medlem nr 35.;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) :D

F

F.d. 3753

Guest

Förstår inte varför alla tjafsar om papper och brev.
För att man skriver "brev" så behöver det inte vara pappersbrev.
Ett brev är ett brev och idag är det väl i första hand ett e-brev som gäller även om man i dagligt tal brukar säga "mail" om sådana brev.

F

F.d. 4879

Guest

Kanske en från mej lite korkad förklaring då jag inte är nån hacker direkt.
E-mail= Brev via datorn, så kallat mail.
Snigelpost= Ett pappersbrev som brevbäraren kommer med dagen efter i brevlådan (i bästa fall)

Nu vet jag av egen erfarenhet som ordf. för en annan klubb att alla har faktiskt inte dator och använder sig av E-mail. I vår klubb så skickar vi i viss mån även "snigelpost" samt har en tryckt klubbtidning som kommer med brevbäraren. men jag är också mycket medveten om hur mycket idiellt arbete det kräver, massor! Och dyrt är det också vilket slår tillbaka på medlemsavgiften.
Då det här är en Internetbaserad klubb där man håller kontakten med varandra via datorn så funderar jag på hur man har kommit i kontakt med klubben från början? Har man lyckats med det och även läst att det är en Internetbaserad klubb så bör man nog även räkna med att kommunikationen kommer att ske via datorn. Hoppas ingen tar illa upp nu för mitt inlägg för det är absolut inte meningen!

Toppen