En konstruktions-ansvarig från BMW som skrivit en lång artikel om den tekniska orsaken till att man skall akta sig för att tuna/trimma eller sätta box på sin motor.
Om du inte läser Tyska, kan du kopiera in stycket i delar i tex Google translate
https://translate.google.se
Det är upp till var ock en hur riskbenägen man är med sin miljonkronors bil, men utan saklig information är det svårt att väga för och emot tuning/box.
Ein paar Infos über BMW Motoren – Hatzer.at
Detta gäller naturligtvis BMW motorer, men vem tror att Fiat är mindre sparsamma i produktion än BMW?
Tex har BMW sintrade vevstakar VS smidda beroende på effektuttag, tre olika legeringar för kolvar, beroende på effektuttag.
Om du inte läser Tyska, kan du kopiera in stycket i delar i tex Google translate
https://translate.google.se
Det är upp till var ock en hur riskbenägen man är med sin miljonkronors bil, men utan saklig information är det svårt att väga för och emot tuning/box.
Ein paar Infos über BMW Motoren – Hatzer.at
Detta gäller naturligtvis BMW motorer, men vem tror att Fiat är mindre sparsamma i produktion än BMW?
Tex har BMW sintrade vevstakar VS smidda beroende på effektuttag, tre olika legeringar för kolvar, beroende på effektuttag.