Sv: Amstel, hur har du det?
Hej Ranko! Det finns ett långt och ett kort svar till dina frågor, du får det korta!
Du begränsade mitt svar genom att utesluta det förgångna. Det var klokt det, för jag är inte nådig! Det långa svaret kan dessutom bli besvärande för klubben och lämpar sig heller inte för ett öppet forum, vi kan ta det privat vid nåt tillfälle.
Du och jag har faktiskt träffats, även om det bara var en kort stund så är det min förhoppning att jag lämnat ett gott intryck och inte ett oansvarigt? Jag är heller inte känslig för konstruktiv kritik, men blir kritiken cynisk, inskränkt, fördomsfull och anklagande, tar jag mig rätten att sluta argumentera. Att älta, för och emot, rätt eller fel, är inte min melodi!
Jag förstår inte riktigt vad du menar när du säger att jag har skapat en relation med mina läsare? Jag själv ser och känner det inte som en relation, en enkelriktad i så fall! Jag har berättad om mig, de flesta berättar inget om sig. Nej, jag tackar för dina ord men jag vill inte känna mig saknad. Det finns så många andra som skriver om sina resor.
Utöver vårt korta möte i våras, har jag träffat ytterst få HBK-medlemmar. Trots 8 års medlemskap är de färre än 10 som vi har träffat, jag har pratat i telefon och e-postväxlat med ytterligare ett tiotal. Den HBK-medlem som känner mig bäst huserar på Kreta för tillfället.
Många medlemmar har visat sitt intresse och uppskattning för våra reseberättelser. Jag är tacksam även för det, det motiverar till att fortsätta skriva, men jag har svårt att kalla det relation. Jag är inte skyldig någon, någonting!
Av flera personliga skäl har jag för närvarande, inget att tillföra HBKforum och visst finns frågan där i mitt huvud ibland: "Vem skriver jag för?" Mitt intryck är att intresset för Albanien och Grekland är ljummet i Sverige. Jag skriver numera lite oftare om Albanien och Grekland på ett nederländskt husbilsforum.
Jag har faktiskt inget bra svar på min egen fråga, bekräftelse har jag heller inget större behov av. I min livsgärning har jag bildat och fostrat andras ungdomar i fyrtio år och har väl antagligen svårt att släppa min bildande pedagogiska förmåga, vad vet jag?
Du Ranko, har själv antydd att jag skall skriva en bok! Kanske, vi får se, men jag tänker inte lägga ut den här på detta forum i.a.f. Inte skall väl jag låta allmänheten läsa i förväg vad jag har att berätta i en bok? Då kommer ingen att vilja ha den! "Nej, tack! Den har jag redan läst!"
I våras startade jag vår senaste tråd "Amstel på Kreta" som avslutades lite hastigt p.g.a. flera olika orsaker, en stor orsak signalerade jag redan från början i tråden. Om Bonnie blir dålig, får vi bråttom hem och det fick vi!
Väl hemma blev hon lite bättre men vi vet inget om tiden hon har kvar, några fler utlandsresor med husbil utanför Sverige blir det i.a.f. inte för henne! Hon skall få göra sina sista dagar här hemma i sitt eget revir.
Där är vi nu!
Tack, vi har det bra! Även Bonnie mår efter omständigheterna väl (sparar på detaljerna)!
Numera läser jag mycket selektivt på HBK-forum. De flesta svenska husbilar åker ju till Spanien och dit åker inte vi. Min avatar här bredvid berättar varför. "I have a dream!" Jag skulle lätt kunna fylla en hel sida om djurhållning i Spanien. Men jag skall bespara dig/er det.
Mina tankar? Ja du, vad sägs om följande: "Större delar av befolkningen i Sverige är mera intresserat av Melodifestivalen än att ta reda på vad som är den verkliga orsaken till varför så många människor drunknar i Medelhavet!!!"
Fler tankar: "Inte anade jag förra året att vi aldrig lär komma till Cypern med husbil, p.g.a. Erdogan!!!"
Nästa år kanske vi inte kan åka till Albanien eller Grekland ens! Man vet aldrig i dessa dagar?!?!
Världen är oroligare just nu än någonsin, under min livstid.
Jag drömmer om en fortsättning på Kretaäventyret, just nu verkar den avlägsen! Men planen skall verkställas och då kommer tråden kanske, i en förkortad version, att fortsätta eller så blir det en ny hemsida alt. blogg. Hav tålamod!
Lev väl!
Julian