• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Be om hjälp, starta en tråd med en fråga och sedan..

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Det händer ibland och det känns alltid lite snopet att någon kommer med en fråga och får mängder med tips men aldrig återkommer med en reaktion på alla svar. I bland kan det naturligtvis inträffa ett dödsfall direkt efter inlägget men det är nog inte så ofta förklaringen. Vad är förklaringen? Varför gör man så? Lite oförskämt.

:confused:

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Be om hjälp, starta en tråd med en fråga och sedan..

Ja det känns lite tråkigt många gånger, och ibland kan man t.o.m. undra om frågeställaren som nästa steg efter frågan ens har läst alla svar som frågan har fått.
Ett litet snabbt tryck på Tack-knappen tyder ju i alla fall på att dödsfall inte har skett.
Ett senare inlägg om att något förslag gav positivt utbyte gör ju saken ännu bättre :), och kan ju även hjälpa andra med liknande problem.

M.v.h. JANKRO.

Daniel K

FD HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
8801
Medlemskap
2022
Sv: Be om hjälp, starta en tråd med en fråga och sedan..

Håller med..
Lite oförskämt tycker jag nog att det är. Visst, man kan glömma att svara men ofta handlar det nog om något annat. Den som svarar och försöker hjälpa frågeställaren kan lätt få ett intryck av att det svar man lämnat inte var meningsfullt. I förlängningen kan det resultera i att medlemmar framöver avstår helt från att svara.

Ett par rätt färska exempel men det finns många fler:
http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/794718
http://www.husbilsklubben.se/forums/t67906-2/#post789833

Om någon här känner sig osäker kring hur man lämpligen bör uppträda i liknande situationer vill jag rekommendera Magdalena Ribbings standardverk om "uppförandetips för en modern värld", "Ribbings Etikett" ;)

Daniel K

Toppen