• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Eftermontera armstöd Fiat Ducato 2011?

LasseG

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026
Missade beställa armstöd på stolarna när vi köpte ny husbil och saknar det.
Nån som vet om det går att köpa löst och montera i efterhand på Ducatos (troligen) billigaste modell av stolar? Sitter i en Rimor 69 P 2011.

BerntMgn

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
262
Medlemskap
2025
Sv: Eftermontera armstöd Fiat Ducato 2011?

Hej Inga större svårigheter, stolarna är redan klara för detta hålen finns under tyget. Jag köpte mina för några år sedan via Kamafritid men alla husbilshandlare kan fixa detta.
Däremot är jag idag tveksam till nyttan vid förarstolen, armarna är ju ändå på ratten. Däremot vid snurrad stol är det toppen.

LasseG

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026

Länken funkar tyvärr inte!
Nån som vet var jag kan hitta en monteringsinstruktion?

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027

Kan inte hjälpa dej med instruktionen, men får du bara bort klädseln är det enkelt med några skruv direkt i svetsade muttrar. Försök att få tag på begagnade antar att dom kostar en förmögenhet att köpa nya. Jag köpte nya överdelar till min förra bil, dvs gummidelen som man har armen på, kostade 1800 st nya

LasseG

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026

Jag har redan armstöden, har legat i garaget i ett par år! :)
Tackar, skall kolla detta!

Toppen