• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Televes Omninova..

F

F.d. 30354

Guest
Hejsan...Kan bara konstatera att Televes tillverkar bra produkter..:yes:..Testade antennen i huset uppstaplad på några stolar i vardagsrummet...:)Den sökte in kanaler bland villor och garage placerad 1 meter innanför fönster på markplan...Kunde efter en stund se Boxers fria kanalutbud....Ett bra köp..:)

F

F.d. 30354

Guest
Sv: Televes Omninova..

Jag testade för att se om den fungerade....Det gjorde den...:yes:Kommer att testa ordentligt på nya husbilen som jag har beställt...Fungerar inte produkten får Satpro.se tillbaka den...:)

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2025

Min poäng med min information är att det är helt meningslöst med en sådan test som du gjort och kommer att göra. Man köper ingen antennprodukt utan LTE filter.

F

F.d. 30354

Guest

Ok..Jag kommer väl upptäcka om det är en skit antenn...:yes:

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2025

Nä, det är ingen skitantenn. Det är en av de bästa på marknaden, men tyvärr så saknar den LTE filter. Men för att få förståelse för det så måste du läsa allt det jag länkar till.

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025

Hej Dethleffskvalitet! Nu börjar jag hänga med vad du menar efter lite läsning på nätet...
Verkar som att det redan finns LTE adapter som man kopplar på antennen för att komma runt 4G störningar. Kan inte lämna tillbaka min antenn då den redan sitter på husbilen, men en kompletterings kanske vore på sin plats:

LTE-Boss-adapter.jpg

Hittade även själva filtret på en annan sajt (ingen dyr historia):

LTE-filter.jpg

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2025

Suck, nä det kan du inte göra. Skulle man kunnat det så hade jag naturligtvis föreslaget det. Läs vad jag skrivet tidigare i mina inlägg angående detta.

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Hej
Själv har jag en Televés Digi Nova Boss på husbilen och är mycket nöjd. Den har filter som verkar fungera utmärkt för oss. Priset är ca 1800 vilket jag tycker är prisvärt för bra grejer. Rekomenders varmt.

Claes 105

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2025

Har en Telev'e Omninova BOSS ( rundstrålande) sen några månader o kan bara konstatera att den fungerar alldeles utmärkt.

Köpt hos Satelitproffsen i Malmö för 2500:-.
Mycket pengar för en antenn, men hällre en dyr som fungerar än en billigare som bråkar.

Har stått på många ställen under denna tid ( vi kör året runt) och har hitills inte märkt något symptom av störningar.

Har ingen teknisk utbildning i ämnet, bara egna erfarenheter, vågar därför inte rekommendera denna antenn, utan enbart dela med mig av dessa erfarenheter.

Hejs
Claes 105

Claes 105

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2025

Suck, nä det kan du inte göra. Skulle man kunnat det så hade jag naturligtvis föreslaget det. Läs vad jag skrivet tidigare i mina inlägg angående detta.

Kan du förklara varför t ex Televes LTE filter INTE skulle fungera, om man nu skulle behöva komplettera befintlig antenn.

Att bara påstå att man inte ska köpa en utan LTE filter hjälper ju inte alla oss som redan gjort investeringen, eller hur.

Hejs
Claes 105

Håkand

HBK Medlem
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
3312
Medlemskap
2025

Är det någon som har koll på hur ev. störningar från 4G yttrar sig? blir det störningar på bild eller ljud,eller kanske både och?

/Håkan

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2025

Till er alla tre, varför läser ni inte det jag länkar till? Ni har svaren där. Det är bara att ta länken och blir man osäker så börjar man med inlägg 1 och sedan läser man och hänvisar jag i den tråden till en annan tråd så läser man den också, annars så blir så här nu igen. Samt att man klickar på bifogade filer i mina inlägg.

Inlägg 9
Det du visar är ju det jag har visat i http://www.husbilsklubben.se/forums/t75962-2/#post610381 som jag ber er att läsa. Varför visar du mig det, det är ju jag som visat det tidigare?

Inlägg 12
Har skrivet om detta tidigare http://www.husbilsklubben.se/forums/t75962-2/#post610381

Inlägg 13
Svaret finns här http://www.husbilsklubben.se/forums/t75962-2/#post610381

Toppen