• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tömingsplatser till Poi-viewer

F

F.d. 25203

Guest
Jusst laddat ner husbilsplatserna till Poi-viewer, ser att tömningsplatserna inte är med.
Hur får man enklast dem till Poi-viewer?
Jag provade i datorn spara Kml filen men det blir en Xml sida som safari öppnar, söara Kml verkar inte fungera.

F

F.d. 14324

Guest
Sv: Tömingsplatser till Poi-viewer

Det verkar inte fungera för alla att hämta hem platserna som en fil, jag hoppas fortfarande att någon tar tag i den operationen och bygger en perfekt fil.

Testa gärna den här, jag har laddat hem hela kartan som kml och endast komprimerat den: https://www.dropbox.com/s/giqllq3huv99sph/Tömningsplatser Husbil.zip?dl=0

Det kanske kan fungera även om det är ett snabbjobb.

mvh jocke

tillägg, filen verkar fungera i min android men alla platser verkar ha fått samma färg på ikonen. Det kanske kan duga så länge?

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 52943

Guest

Jusst laddat ner husbilsplatserna till Poi-viewer, ser att tömningsplatserna inte är med.
Hur får man enklast dem till Poi-viewer?
Jag provade i datorn spara Kml filen men det blir en Xml sida som safari öppnar, söara Kml verkar inte fungera.

Jag fick också över en xml i stället för kml fil (i en android). Men det funkade att byta suffixet till kml. Sedan gick den att importera till locus. Kanske värt att pröva även för poi viewer?

F

F.d. 25203

Guest

provade just en annan webläsare, och då fungerade det provade först Safari på Mac, med ovanstående resultat. men sen med Google Chrome funkade det att spara filen.

F

F.d. 4220

Guest

Jag använder nästan uteslutande Chrome på iPad och får samma problem där.
Det fungerar inte heller att kopiera den länk som skapas för att klistra in den i PoiViewer. Man behöver troligen gå vägen om en annan app...

Har till och med testat med Mercury och Atomic browser, som man kan trixa med lite extra...

//Stefan

F

F.d. 25203

Guest

Jag sparade filen på min Mac och E-mailade filen till min ipad/iphone och sen öpnade jag filen, den öppnade sig som en textfil. där klicka jag på öppna med knappen uppe i högra hörnet och valts poi-viewer och importerade den.

F

F.d. 4220

Guest

Ja, att göra omvägen via pc eller mac fungerar utan problem. Men att göra det på en iPad utan omvägar är knepigare.

//Stefan

F

F.d. 14324

Guest

Hej, jag konstaterade idag att google har ändrat nedladdningsformat när man hämtar hem filer direkt från kartan, Kml är ersatt av Kmz.

Är det någon av er som har haft strul med nedladdning av Kml som har lust att testa om det hjälper?

Ett tips kan vara att använda kartan som finns under Husbilsplatser, den är lite större än den på framsidan och det underlättar om man fipplar med telefonen, för en Ipad kanske det inte spelar så stor roll. :)

Genväg till kartan: Husbilsplatser

mvh jocke

Toppen