Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Ganska säker på att det är samma pris med bizz som utan.
Stod i en tråd här ganska nyligen att man kan lämna bizzen i luckan och betala den vägen. Klart lättare än att behöva vika sig dubbel genom rutan för att slå in sin pin-kod.
Du behöver inte slå pinkod! Du knyter din Brobizz till en betalkort/kreditkort..fäst bizz insidan av vindrutan..välj en av dom vänstra (gröna) filer på betalstationen..sakta ner till 30 km/h och kör mot bommen som går upp..bingarna dras från dit konto..Pinkod?
Måste man slå pinkod när man använder sig av brobizz? trodde det bara var att köra på och räkning kommer senare.
Det skrivs så otroligt mycket om detta och många olika svar, kan man få det riktiga hur jag skall göra när jag kör över bron, har en som väger 3850kg hur gör jag när jag kommer till betalanläggningen?
Mvh
Pelle
Du behöver inte slå pinkod! Du knyter din Brobizz till en betalkort/kreditkort..fäst bizz insidan av vindrutan..välj en av dom vänstra (gröna) filer på betalstationen..sakta ner till 30 km/h och kör mot bommen som går upp..bingarna dras från dit konto..
Pinkod?
Måste man slå pinkod när man använder sig av brobizz? trodde det bara var att köra på och räkning kommer senare.
Det skrivs så otroligt mycket om detta och många olika svar, kan man få det riktiga hur jag skall göra när jag kör över bron, har en som väger 3850kg hur gör jag när jag kommer till betalanläggningen?
Mvh
Pelle
.............................Observera att din BroBizz endast kan användas för personbil (max 6 m lång) hos Scandlines..................
EasyGo pris över Öresundsbro är dobbel så dyr en Brobizz.
Detta stämmer inte!!!!
Det går alldeles utmärkt för alla husbilar oavsett längd om man kör i manuell bana.
Husbilar under 6 meter har däremot även möjlighet att köra i automatisk bana.
Har själv passerat många gånger med vår husbil Carthago, 7,8 meter och 5 ton.
Gunnar scrolla ner i texten ( under rubriken "Jag har redan en BroBizz") så står där vad jag skrev om bilar över 6 m, kan ju vara fel men jag citerade bara vad Scandlines själv skriver.
AutoBizz - Scandlines.se - Färjor till Danmark och Tyskland
Kör aldrig på färjan Puttgarten-Rödby med BroBizz.
Priset blir en Business Class biljett, mycket dyrare än en vanlig som nan betalar i kuren med sitt egna kreditkort.
Som tur märkte jag detta och hann springa tillbaka tull kuren där de annullerade BroBizz betalningen och tog betalt med mitt vanliga MasterCard.
hälsning fr sydspannnien
jyrki