Sv: Nytt vägmärke för ställplats
Jag hänger inte riktigt med i retoriken eller vem som menar vad (bryr mig inte så mycket om det heller om jag ska vara ärlig). Skall bara reflektera till på hur dom har det i vårt vackra grannland Norge där det finns allt på ett och samma ställe när man pratar om Camping. Vi själva (fortfarande husbilslösa) har bott i enskilda stugor & lägenheter eller i större flerbostads-stugor/hus, där det fanns alla boendevarianter. Man kan säga att 9 av 10 campingar hade allt från enmannatält till husbilar, fast stationerade husvagnar med trall & trädgård till lyxboenden för 1200:- NOK natten (*** hotellstandard) som när vi t.ex. hamnade i Tromsö. Vad spelar det för roll när man kommer 18:30 på kvällen och allt i princip är fullt, speciellt på helger!!!?
Oavsett vilket, om det nu står en skylt STÄLLPLATS då förväntar jag mig en ställplats för husbilar, står det CAMPING, då blir det som det blir, är jag i Norge då sk...r jag i vilket bara jag får ett tak över huvudet (snart eget tak) och "gillar läget". Dagen efter kan man fundera på om man trivs eller inte och handla därefter. När vi besteg Preikestolen i Lysefjorden för några år sedan, då var vi glada att vi fick den möjligheten, inte sjutton brydde vi oss om stället där vi så småningom övernattade i 9 dagar, eller "icke budgeterade" kostnader så mycket. Målet var Preikestolen, vi hade ingen aning om vad det skulle vara för typ av boende, men bra blev det!
Bilden är lånad från nätet (min HD med alla bilder har kraschat så nu måste vi dit igen för att ta egna bilder. Nu åker vi i alla fall i en egen "plåtis" och bryr oss inte så mycket om var vi hamnar, bara vi kan återigen ta oss till toppen på några timmar):