Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Det viktigaste är att välja däck med tilläggsbeteckningeb CP, dessa är specialdesignade till husbilar
/Thomas
Jag har haft Continental Vanco 225/75/16" på min framhjulsdrivna Dethleffs 4t resp 3l-motorn från början. Jag har alltid kört med rekommenderade 5,5 kg tryck, och nog har det alltid känts stötigt - men det är ju en annan diskussion.
När bilen hade gått 3000 mil så återstod endast ca 1,5 mm av mönstret på framdäcken så det var dags att köpa nya. Bakdäcken hade fortfarande 3-4 mm kvar och behövde alltså inte bytas.
Fiat-verkstaden i Kungsbacka satte på 2 st nya Kuhmo-däck, som var deras rekommendation på "bra däck" samtidigt som de avrådde från Continental-däcken, som de har haft alltför dåliga erfarenheter med!
Det är ju klart, att man tar en sådan rekommendation på allvar och inte bara tror att det är det märket, som Fiat-verkstan tjänar mest pengar på. Men, på det här området finns nog "flera sanningar".
Jag har haft Continental Vanco 225/75/16" på min framhjulsdrivna Dethleffs 4t resp 3l-motorn från början. Jag har alltid kört med rekommenderade 5,5 kg tryck, och nog har det alltid känts stötigt - men det är ju en annan diskussion.
När bilen hade gått 3000 mil så återstod endast ca 1,5 mm av mönstret på framdäcken så det var dags att köpa nya. Bakdäcken hade fortfarande 3-4 mm kvar och behövde alltså inte bytas.
Fiat-verkstaden i Kungsbacka satte på 2 st nya Kuhmo-däck, som var deras rekommendation på "bra däck" samtidigt som de avrådde från Continental-däcken, som de har haft alltför dåliga erfarenheter med!
Det är ju klart, att man tar en sådan rekommendation på allvar och inte bara tror att det är det märket, som Fiat-verkstan tjänar mest pengar på. Men, på det här området finns nog "flera sanningar".
Vad är skillnaden på C och CP i beteckningen?
C= Cargo (varer/gods)
CP= Camping Pneu (Camping-dekk).
CP er mer motstandsdyktig mot langtidsparkering, stivare dekksider.
Hej alla,
Jag skall byta till nya sommardäck på vår 1:a husbil.
Vilket däck skulle ni välja ??
Motivera gärna erat val.
Husbilen är en Hymer S 820 2005 16´hjul
Tack på förhand
Michelin Camper 225/75/16 er det beste valget. Har akkurat satt på disse for andre gang. Tilbudspris i Norge er 2.250,- pr dekk ferdig avbalansert.
Hva er prisen i Sverige tro...............?