Sv: Varför kan inte jag när alla andra kan...(GPS)
Hej på er.
Jag ser nu att jag inte har varit ensam med att kämpa med det här, filer och mappar i en salig röra som oftast slutar med rundgång i hjärnkontoret.
Men nu till min fråga till er som misslyckats tidigare: Har ni lyckats fått fart på det hela nu med de två guiderna som finns här i tråden?
Krånglar det fortfarande så kanske man skulle ordna en guide med bilder på hur det går till, skulle det behövas ytterligare hjälp så är det inte omöjligt att skicka ett minneskort med posten heller, jag kan ordna detta till er som har Garmin med vanliga sd-minneskort.
Livibil, Jag vet inte hur det fungerar till en TomTom, men om filen slutar med Gpi så är den bara till Garmin och den behöver du nog inte testa med.
Men någon med Tomtom kanske vet bättre hur man gör?
Perrovski, jag har gjort det här i en Navigon 70 plus en gång för ca 2 år sedan, jag kommer inte ihåg exakt hur jag gjorde men jag tror att jag då använde carnivals Gpx-fil, jag körde filen genom Freshmaps in i Gps:en och det jag fick fram i gps:en var koordinaterna och namnet på platserna men inga bilder och beskrivningar. Jag lyckades även få med ikoner i form av en hbk-logo som visade på kartan var platserna var någonstans.
Tyvärr dog den gps:en för nåt år sedan så jag kan inte kolla upp mer noggrant hur jag gjorde.
mvh jocke