• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Musik-cd till minneskort (hjälp)

F

F.d. 14324

Guest
Hej på er.
Jag sitter och funderar på hur man går tillväga när man vill få in musiken från en cd till ett sd-minneskort på ett enkelt och smidigt sätt.
Anledningen till att jag vill göra det på enklast möjliga vis är för att det handlar om ett par hundra gamla skivor som jag ska ge mig på innan jag kastar eller ger bort dem.

Hur gör man? gör man det med datorn eller finns det nån elektronisk manick som jag kan köpa som man kan mata in skiva efter skiva i tills den talar om för mig att "Minneskortet är fullt och jag har styrt upp det så att du enkelt kan hitta låten du vill höra"? (drömscenariot)

Kort sagt: Hur gör man?

mvh jocke
ps, varför detta blev aktuellt kommer i en annan tråd en annan dag. ;)

linden

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
1219
Medlemskap
2025
Sv: Musik-cd till minneskort (hjälp)

Hej,
Kan du inte rippa dom till mp3 format med media playern?

F

F.d. 14324

Guest

Jag vet inte, har aldrig gjort det.
Men nu vet jag efter en koll att jag har en media player. :)

mvh jocke

F

F.d. 14324

Guest

Jag ska testa, jag borde nog klara av det med den guiden.

mvh jocke

F

F.d. 4220

Guest

Jag tycker att CDex är ett utmärkt program för att rippa CD till MP3, som även kan namnge och tagga filerna automatiskt.

Mediamonkey är ett annat alternativ som också fixar det du vill göra. Det finns på Ninite. :)

Jag ogillar Windows media Player passionerat och vägrar använda det. Detta då det alltid försökt att göra fler saker än jag vill med filerna och att jag inte känner att jag har kontroll över vad som händer. Men det är min personliga uppfattning.

//Stefan

F

F.d. 14324

Guest

Då testar jag dem med så kan jag välja det jag gillar bäst, och det brukar bli det som jag förstår mig på eller det som presterar ett bra resultat även om jag inte förstår! :D
Förstod nästan att du inte gillade windows mediaplayer i windows8 tråden så jag laddade hem xbmc sent i går och det väntar på att utforskas.

mvh jocke

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 4220

Guest

Förstod nästan att du inte gillade windows mediaplayer i windows8 tråden så jag laddade hem xbmc sent i går och det väntar på att utforskas.

mvh jocke

hehe, Du vet väl att du inte måste göra som jag säger... ;)

//Stefan

F

F.d. 14324

Guest

Nej, jag behöver väl inte det,, men det har blivit så mycket enklare att göra som andra som vet, än att jag ska gissa mig fram i alla tänkbara situationer,
speciellt för mig eftersom jag oftast börjar i fel ända! :D:D

Senast redigerad av en moderator:

kenjon

HBK Medlem
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2029

iTunes har väl rätt många, pga iPhone. iTunes rippar också CDskivor, till AIFF eller MP3.

Toppen