Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Kopplar ni direkt på batterierna elller genom ebl (Ctek D250S)
Så även jag!Jag har kopplad direkt till batteri!
Läste någonstans att EBL kan bli förvirrat (vägrar köra kylskåp på 12V under färd) om man kopplar D250S direkt på batteriet. Stämmer det ?
Peter
Min del stämmer det inte...har haft D250S 1,5 år utan problem..
Jag vet inte huruvida min EBL är förvirrat, den fungerar bra på landström i alla fall!Läste någonstans att EBL kan bli förvirrat (vägrar köra kylskåp på 12V under färd) om man kopplar D250S direkt på batteriet. Stämmer det ?
Nej! Har funderat mycket på det! Men har ingen tid & lust! Upplever det heller inte som något problem. Stina vill alltid ha bodelsdörren åt sydväst (mot solen) när vi parkerar och panelen fälls bara upp när vi står stilla längre än två dagar och endast de 2-3 sista timmarna på dagen eller första på morgonen, vi vänder bilen ca. 180gr. innan vi lägger oss. Det fungerar lika bra som solföljare och vi får en omväxlande blick på vår närmiljö .Det där är intressant, jag funderar på en sådan lösning, kan du vinkla åt mera än ett håll? Vrida?