• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

IGO Primo Europa

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025
Suck... nu har dom släppt en uppgradering för Europakartan och har inte levererat den med Scandinavien. Surt och bevis på att detta inte är under kontroll.

Har installerat om appen två ggr för att se till att inga nedladdningsproblem fanns.

När man zomar ut kartan så ser man tydligt att inga vägar exponeras på scandinavien.

Tur att man även kör TomTom Europa som har en betydligt högre kvallitet genomgående.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: IGO Primo Europa

Jag själv har iGO Western Europe som kom den 26 september som inte har de problem som du beskriver.

Jag har även Navigon, Sygic, Copilot och har testat några till. Ingen av dem kommer upp till iGO:s kvalitet, enkelhet och mångsidighet.

Det är naturligtvis inte bra om Skandinaviens kartor inte finns med men i så fall ligger det säkert en ny version hos Apple för godkännande, det brukar ta ca en vecka.

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Håll med om att när man släpper en uppdatering så får bara inte ett sådant här misstag ske.

Det är det som får mig så förbannad att man inte har bättre koll på läget, eller hur.

Övertygad om att dom löser det men nu minskar tron på den appen. Tydligen är det panik hos leverantören av appen nu eftersom dom inte släpper in någon med medelandet att servern inte är tillgänglig.

snilss12

HBK Medlem
Kommun
KNISLINGE
HBK-Nr
5145
Medlemskap
2025

Jag får inte upp Spanien heller. Efter nedladdningen kom det ett meddelande om att vissa kartor inte fick plats, men att det skulle gå att hämta via shopen. Men när man går in i den kommer ett meddelande att iTunes produkter förnärvarande inte är tillgängliga. Känns väldigt kryptiskt. Är man lurad eller.

Senast ändrad:

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Det tror jag inte.

Uppdateringen släpptes igår 5/10 så jag tror dom inte kan hantera den stora volym som vill uppdatera.
Som Knarrevik skrev inom en vecka så är problemet löst.

Jag får inte heller upp Spanien

Senast ändrad:

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Problemet löst. Fick avinstallera och sedan installera om igen så nu gick det bra.
Norden o Spanien måste nu installeras separat.

Nu blir det till att uppdatera även på iPonen. Har avaktat med den efter det strul som varit.

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Här är svarsmailet på vilka problem dom haft.

Dear Håkan,

First of all, thank you for your interest in our products!

Unfortunately we had to remove the maps of Spain and of the Nordic countries from the app, but you will be able to download these maps separately from our in-app shop as soon as the bug in our in-app shop is fixed. Until then we kindly ask you for your patience.

We inform you that due to an unexpected error, pay and free items were displayed incorrectly in the in-app Shop of the iGO Europe app. The Shop may also become invisible, and downloads might be interrupted. We are continuously working on a fix, and we ask for your patience until it’s done.

We will notify you about the fix on the iGO My way facebook page: https://www.facebook.com/igomyway

If you have further questions, do not hesitate to contact us!

Best regards,

NNG Support

Toppen