• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Stenskott-panik!

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Fick ett stenskott utanför Finspång. Mötte ingen bil vid tillfället men pang sa det i frontrutan.
Svor några eder om min vanliga otur etc. Blev en spricka som en större fluga.
Åkte idag till Carclass i Vällingby som fixade skadan på 20min för 200kr i självrisk.
Rena trolleriet syns ingenting efter lagningen. De påpekade att det är viktigt att laga stenskott snabbt för bättre resultat.....

Bosse

lars o margareta

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Stenskott-panik!

Hur kan få stenskott utan att andra bilar finns i närheten??? några barn som kastade eller skott från något vapen??

paffw

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2028

Hej
När vi åkte från årsmötesträffen nu i våras en bit från Nyköping mot Stockholm dessutom i en svag högerkurva på motorvägen så small det till! Märkte ingenting för vår framruta var full av insekter, tvättade rutan utanför Stockholm och en liggande halvmåne ca 3 cm i högra hörnet av rutan med en prick i, var och visade den till en firma men de sa att den är för stor att reparera. Men nog "harmar" det när det är första resan med ny bil och får stenskott.
Ha de Paffw

paffw

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2028

Hej
När vi åkte från årsmötesträffen nu i våras en bit från Nyköping mot Stockholm dessutom i en svag högerkurva på motorvägen så small det till! Märkte ingenting för vår framruta var full av insekter, tvättade rutan utanför Stockholm och en liggande halvmåne ca 3 cm i högra hörnet av rutan med en prick i, var och visade den till en firma men de sa att den är för stor att reparera. Men nog "harmar" det när det är första resan med ny bil och får stenskott.
Ha de Paffw

Hej jag for till en annan glas firma några månader senare och där kunde de fixa skadan till 90%
Ha De Paffw

Toppen