• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Checklista innan avfärd!

H

hianders

Guest
Hej alla! Eftersom vi i höstas plockade ur i princip allt från hb för att gå igenom och tänka efter om det verkligen var nödvändigt att resa runt med allting så tog vi nu fram vår gamla checklista för att se om vi nu får med det vi har tänkt. Allt på listan ska ju inte med förståss men det är ändå ett kom-i-håg!! Minnet är ju inte vad det har varit med ålderns rätt:p.

Nu ska vi packa Adde hb för resa till västkusten på tisd, Trollhättan, Sollebrunn, Kungälv, Mölndal (Åby-travet) och sen sakta hemåt - uppåt.

Kanske kan checklistan vara bra för många att använda delar av i alla fall :)

hianders/Hasse & Inger

Bilagor

• Checklista för husbilen ny ver..xls
    36 KB · Visningar: 2.799

BengtL

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
10016
Medlemskap
2025
Sv: Checklista innan avfärd!

Hej,
vilken bra lista ni gjort. Vi sitter precis och planerar vår första resa med husbil och funderar på vad man ska ha med och då dyker denna tråd upp som på beställning.
Vår första resa går mot Tiveden och tanken är att göra lite trevliga vandringsturer i området.
Tack för att ni delar med er.

/Bengt

lars o margareta

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024

Bra lista , men jag saknar TILLSYN FÖRE KÖRNING, kontroll av belysning , lufttryck, spolarvätska, olja, bromsar .m,mera mera hälsningar Lasse,

lars o margareta

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024

hallå Bengt.L ,Tiveden , Stanna vid Tived s skolan där kan man gå en konstrunda gjord av barn o vuxna ,en promenad i skogen bakom skolan;;;hälsningar lasse

F

F.d. 24444

Guest

Götapetter...
Vi ska också iväg på vår första riktiga tur och det känns som om jag borde tagit semester för att hinna gå igenom allt inför semestern :confused:

Min tanke har hela tiden varit att leva minimalistiskt och det lär visa sig framåt hösten om det beslutet står kvar eller om vi fyllt bilen med diverse mer eller mindre onödiga prylar.
Vi har testkört bilen och varit med om ett par små äventyr som glapp i tändningen och låsta bromsar, men nu verkar allt vara under kontroll. I morgon börjar äventyret - Gotland nästa :))

Conny

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2025

Vi skiljer på check och packlista och trots att vi har en camper så händer det att vi är de mest välutrustade på en camping. Hemligheten är att stuva i trånga utrymmen, och sedan veta var sakerna ligger.

Vi använder ett en tabell med minst två kolumner i ett Word-dokument.

I första kolumnen står prylarna (smått som stort), som med hjälp av Word är sorterade i bokstavsordning, och i andra kolumnen var de är undanstoppade.

Inför packningen så tar vi en kopia av dokumentet och sorterar om tabellen efter andra kolumnen så alla prylar i samma utrymme samlas ihop. Sedan stuvar vi, utrymme för utrymme.

När vi behöver en sak så använder vi första listan och vet direkt var den ligger.
//Conny

W

wikman

Guest

TACK ,för denna omfattande checklista ......den "köper " vi.

:yes::yes:

Toppen