F
F.d. 55521
Guest
Det diskuteras mycket om vikter hit och dit. Att fara till Bilprovningen för att väga bilen när man skall iväg tycker jag inte är ett bra alternativ, att söka upp en våg längs vägen kan bli dyrt om polisen har vägning när man kommer fram.
På husvagns tiden var det enkelt bara att ta fram hushåls vågen för att kolla kultrycket, det övriga kunde man kolla genom att väga inan man bar in grejorna ( om man hade lust).
Med husbil blir det svårare det är axlar totalvikter mm. Så hur gör man då?
Väger husbilen, varje axel för sig, väger det man bär in, tar fram räknaren efter mycket om och men så kanske man kan räkna ut vikterna. Detta verkar krångligt, det måste finnas en våg som är liten och smidig, och jag har hittat en på nätet, men jag vet inte var man kan köpa den.
Någon som vet var man kan köpa denna?
Kanske finns det fler modeller?
Hur brukar ni göra?
På husvagns tiden var det enkelt bara att ta fram hushåls vågen för att kolla kultrycket, det övriga kunde man kolla genom att väga inan man bar in grejorna ( om man hade lust).
Med husbil blir det svårare det är axlar totalvikter mm. Så hur gör man då?
Väger husbilen, varje axel för sig, väger det man bär in, tar fram räknaren efter mycket om och men så kanske man kan räkna ut vikterna. Detta verkar krångligt, det måste finnas en våg som är liten och smidig, och jag har hittat en på nätet, men jag vet inte var man kan köpa den.
Någon som vet var man kan köpa denna?
Kanske finns det fler modeller?
Hur brukar ni göra?