KawaMal
HBK Medlem
Nu är det snart dax att polera och vaxa husbilen inför sommarsäsongen. Speciellt taköverhänget ovanför förarhytten (halvintegrerad bil) behöver en uppfräschning. Men hur gör man bäst detta? Det går inte att komma åt hela ytan ståendes på trappstege bredvid bilen, och man når heller inte ordentligt uppifrån takets horisontella del. Alternativ 1: ordna en arbetsplattform att stå på ovanför motorhuven. Alternativ 2: något långskaftat redskap så att jag når hela ytan uppifrån taket eller från sidorna.
För alternativ 2 funderar jag på att sätta en polerdyna på ett vanligt teleskopskaft men är tveksam till om det går att åstadkomma tillräckligt mycket tryckkraft mot ytan för att det skall bli en effektiv polering. Eller att skaffa en polermaskin och montera förlängningsskaft på den. Då skulle nog maskinens egen tyngd ge det nödvändiga trycket, men kanske blir den för svår att hålla styr på och 'löper amok'.
Tacksam för tips!
För alternativ 2 funderar jag på att sätta en polerdyna på ett vanligt teleskopskaft men är tveksam till om det går att åstadkomma tillräckligt mycket tryckkraft mot ytan för att det skall bli en effektiv polering. Eller att skaffa en polermaskin och montera förlängningsskaft på den. Då skulle nog maskinens egen tyngd ge det nödvändiga trycket, men kanske blir den för svår att hålla styr på och 'löper amok'.
Tacksam för tips!