I dag har jag justerat effekten på min 2,9L maskin.
Jag gjorde som de beskriver i bifogad länk, och köpte prylarna för under en hundralapp på Kjell & Co.
Tittade på en KCR box, samma princip fast den i dag kostar 4400:-. Således är jag mycket nöjd då det blev stor skillnad både i plånbok och motor/effekt i de tester jag gjort idag, dock skall jag montera in potentiometer och avstängningsknappen lite snyggt vid förarplatsen för att enkelt välja hur mycket och när jag skall mata gjutjärnshästen med flytande guld
Det enda man gör i detta trim är att öka mängden bränsle som matas in i förbränningsrummet, vilket ger bättre effekt. Detta fungerar på alla bilar som fanns innan common rail systemen med Bosch pump av modell vp37. Denna pump finns även på Fiat.
Troligen har detta vart på tapeten tidigare, men jag hittade ingen direkt beskrivning här i forumet. Därav kanske detta inte är en nyhet direkt, utan mer en liten uppdatering
/Freddy
Garaget | Guide: Hur du enkelt (och billigt) gör din egna trimbox "Evry Mod" till diesel (Bosch VP37)
Jag gjorde som de beskriver i bifogad länk, och köpte prylarna för under en hundralapp på Kjell & Co.
Tittade på en KCR box, samma princip fast den i dag kostar 4400:-. Således är jag mycket nöjd då det blev stor skillnad både i plånbok och motor/effekt i de tester jag gjort idag, dock skall jag montera in potentiometer och avstängningsknappen lite snyggt vid förarplatsen för att enkelt välja hur mycket och när jag skall mata gjutjärnshästen med flytande guld
Det enda man gör i detta trim är att öka mängden bränsle som matas in i förbränningsrummet, vilket ger bättre effekt. Detta fungerar på alla bilar som fanns innan common rail systemen med Bosch pump av modell vp37. Denna pump finns även på Fiat.
Troligen har detta vart på tapeten tidigare, men jag hittade ingen direkt beskrivning här i forumet. Därav kanske detta inte är en nyhet direkt, utan mer en liten uppdatering
/Freddy
Garaget | Guide: Hur du enkelt (och billigt) gör din egna trimbox "Evry Mod" till diesel (Bosch VP37)