Sv: Alufälgar 15"
Fälgarna är nytvättade samt vaxade och det är någon typ av oxidation eftersom jag får itne bort det .
Abbozzo säger :
Fälgarna är grundmålade på baksidan, vilket är industristandard bland fälgtillverkare världen över.
Stilauto framhåller att dina fälgar liksom alla de tusentals andra som tillverkas varje år, ytbehandlas på samma sätt. Vi har jobbat med Stilauto sedan 1989 och har fullt förtroende, inte minst baserat på hur extremt få problem vi haft under årens lopp.
Om så önskas, kan man säkert öka ytfinishen på baksidan. Det är upp till var och en brukare.
//XXX
Med andra ord om man köper dessa fälgarna så får man inte glömma köpa färg och måla dom på insidan .
Väldigt konstigt eftersom jag innan köpet frågade om lacken tålde Svensk vinter och salt.
--------------------------------
Fråga:
Hejsan .
Jag skall byta fälgar på min husbil Fiat Ducato 2005 WYK519 och jag skall ha 6,5*16 5/118 original ET är 68 nav 71,1 mm .
Vad är belastningsgränsen för som eran ÅF gör reklam för här : http://www.nordendack.se/Falgar_Aluminiumfalgar_Stilauto/products/286511/Cargo_6.5x16_5x118_ET60.html
Tål lacken vinterkörning ?
mvh Bengt-Åke Linder Falköping
Svaret :
Hej
Fälgen har max load 1120 kg. Den är lackerad för att klara året runt bruk.
mvh//XXX
---------------------------------