• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ny plats i Stockholm.

T

tompaline

Guest
Sv: Ny plats i Stockholm.

Inom kort öppnar en filial till Långholmens Husbilscamping i Tantolunden på Södermalm i Stockholm. Den kommer att rymma cirka 30 platser (enbart husbilar). Öppet året runt. Mer information kommer.Långholmens husbilscamping

Mvh Göran

Man hoppas att faciliteterna blir bättre än de dom erbjuder på Långholmen
Där har det varit ganska låg standard tycker jag. Förvisso har vi undvikit
"holmen" 2 sista åren vi varit i Stockholm så det kanske har blivit en uppryckning.
Som gammal 08 så har man nästan skämts att "vår " huvudstad inte har nåt bättre.
mvh Tommy

F

F.d. 4220

Guest

Man hoppas att faciliteterna blir bättre än de dom erbjuder på Långholmen
Där har det varit ganska låg standard tycker jag. Förvisso har vi undvikit
"holmen" 2 sista åren vi varit i Stockholm så det kanske har blivit en uppryckning.
Som gammal 08 så har man nästan skämts att "vår " huvudstad inte har nåt bättre.
mvh Tommy

Alla har vi olika preferenser. Jag tycker att det är helt OK. Visst är det lite slitet men det funkar och läget är bra, nära centrum men ändå hyfsat avskilt.
Kommer inte ihåg vad de tog per dygn nu, men kommer ihåg att jag tyckte det var OK för att vara Stockholm. Hellre denna standard än en "fancy" ställplats med campingpris, som Lisebergs ställplats i Göteborg...

//Stefan

F

F.d. 661

Guest

Långholmen tog i somras 230:-/dygn med el, och det tycker jag är nästan campingpris det med, men som sagt läget är ju bra med närhet till centrum mm. Det var det enda jag tyckte var bra... Gjorde mina toalett besök samt duschade i bilen i stället för att använda de som fans på plats, då vet jag i alla fall ATT det är städat...

Daghil

FD HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
19892
Medlemskap
2021
Sv: Ny plats i Stockholm vs Långholmen.

230kr för platserna på Långholmen är åt h-e i ett nordeuropeisk perspektiv. Grusplätt under en bro med halvdanna servicefuntioner. Det är nästan vad man betalar på en bra camping i Tyskland. En ställplatz ska kosta 80-150 kr annars kan man lika gärna stå på en vanlig P-plats. Hoppas att Tanto blir bättre eller billigare.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Betalte €26 for 24 timer på en husbilsparkering innerst på en lastebilsplass like utenfor Barcelona sentrum. Ved utsjekk viste det seg at de tok pr. time så vi slapp med €22 - dusch, toa og tømming / fylling av vatn var inkludert.

Tiiu & Claes

HBK Medlem
Kommun
Härnösand
HBK-Nr
449
Medlemskap
2025

Då skulle jag hellre stå på Ängby Camping. Var där förra veckan. 200:- inkl el och alla faciliteter (varmdusch dock för extra kostnad). Har varit där tidigare och trivts. Lugnt ställe. 5 min promenad till T-banan som kostar för pensionär 24:- till T-centralen enkel resa. Minibutik på campingen öppen 16-20. En nackdel är att det ligger "i skugga" för parabol på bilen. Endast på enstaka ställen kan det gå. Möjlighet till kabelTV för extra kostnad finns.

F

F.d. 25023

Guest

Vill man stå mitt i city så kostar det. Prova bara inte så stota städer som t.ex Tallinn, Riga osv...

Vi står just nu mitt i Sevilla, vid järnvägstationen "Kansas City" parkering, 19€ och bara P-plats bland bussar..... Men bevakat pch nära till allt. Det är värt sina slantar, vi kan gå till allt som är sevärd, slipper åka buss och planera.

Långholmen är centralt, naturvackert med trevlig personal, värt sina pengar om man vill stå ihop med andra. Ängby camping, ja.., inte centralt men fint det också om man vill bo nära sjön. Bäst vid Strandvägen på kajen bredvid Djurgårdskanalen dock...

hälsn
jyrki

Senast redigerad av en moderator:

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021

Företaget som driver husbilscampingen på Långholmen har ytterligare planer utöver den nya kommande ställplatsen i Tantolunden, se här Ny ställplats i Stockholm :: Nyheter - CampingGlädje
I Tantolunden, som ligger mycket centralt i Stockholm, blir det plats för 15 - 20 husbilar och ställplatsen ska vara öppen året runt.
V-backen :wink:

Senast ändrad:
Toppen