• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sotning av kylskåp?

F

F.d. 24351

Guest
Är det någon som vet en servicefirma i 3-stads området som gör service på Dometic kyl, helst i Uddevalla?

Eller finns det någon som har en bra beskrivning på hur man gör det själv, har letat på forumet men inte lyckats hitta något konkret. Kylet är ett RM6401.

Kylet fungerar bra på elen men inte på Gasol så jag antar att det kan bero på sot eller igen satt munstycke.

MVHH/Buhring

Micke & Lillian

HBK Medlem
Kommun
Eda
HBK-Nr
81
Medlemskap
2024
Sv: Sotning av kylskåp?

Är det någon som vet en servicefirma i 3-stads området som gör service på Dometic kyl, helst i Uddevalla?

Eller finns det någon som har en bra beskrivning på hur man gör det själv, har letat på forumet men inte lyckats hitta något konkret. Kylet är ett RM6401.

Kylet fungerar bra på elen men inte på Gasol så jag antar att det kan bero på sot eller igen satt munstycke.

MVHH/Buhring

Prova Bisk AB Uddervalla tel 0522-88388

Håkan o Britt

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2025

jag var på en firma som låg jämte dom som säljer peugeot (kylfirma)i uddevalla mvh håkan

F

F.d. 24351

Guest

Tusen tack för den fina presentationen du bifogade. Nu har man lite att pula ned i vinter:spinny:

golddigger

HBK Medlem
Kommun
Ydre
HBK-Nr
1851
Medlemskap
2026

Har du använd butan blir det sotigt.Stoppa inn en tunn slang vid lågan och blås bort soten,eller plocka bort spiralen i skorstenen och rensa med en ståltråd med "något" på ,då hamnar soten i botten ,men lägg ett skydd över lågans munstycke så att soten inte täppar till det lilla hålet.
Vi använde butan i spanien och fick sota var annan vecka.Problemet försvann när vi kom till sverige och åter började använda propan.

Mats E

HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
2993
Medlemskap
2025

Hej!
Använder då och då en cyckelpump för att blåsa rent från sot. Det har hitills löst mina problem.
Mats

Toppen