F
F.d. 29801
Guest
På vägen hem till Spanien från Sverige hände det som inte ska hända. På en rastplats vid A 61 mot Köln (rastanlage Brohital.Ost) blev vi rånade. Vi var parkerade ca: 300 meter från en nattöppen restaurang och 100 meter till en annan husbil plus flera långtradare. Jag vaknar klocka 06,00 och upptäcker att husbilsdörren inte var ordentligt stängd, får syn på min frus handväska som står på det nedersta trappsteget. Efter undersökning av vad som saknades konstaterades att ca: 550€ och min frus kreditkort var borta. Det konstiga var att våra körkort, och mitt kreditkort och diverse andra kort var kvar, endast pengar och ett kreditkort var borta. På bordet mittemot husbildörren fanns en dator och flera mobiltelefoner, under bordet var en annan dator placerad och en portfölj med våra pass även hundens pass. I portföljen fanns reserv valuta och Svenska Pengar.
Vid Polisanmälan gjordes det en noggrann rapport med bilder och flygfoto som visade var vi hade varit parkerade. Polismannen berättade att dom har haft problem med liknande fall för några år sedan. Han frågade om vi hade dålig smak i munnen, huvudvärk, värk i kroppen eller leder, på grund av någon gas. Vi hade inte några såna biverkningar. Men hunden verkade mycket tröttare än vanligt, och luktade innan för dörren mycket grundligt varje gång vi kom utifrån.
Innan detta hände kände jag mig ganska säker i Tyskland, det som skrivs mest om är södra Frankrike och norra Spanien.
Roland.
Vid Polisanmälan gjordes det en noggrann rapport med bilder och flygfoto som visade var vi hade varit parkerade. Polismannen berättade att dom har haft problem med liknande fall för några år sedan. Han frågade om vi hade dålig smak i munnen, huvudvärk, värk i kroppen eller leder, på grund av någon gas. Vi hade inte några såna biverkningar. Men hunden verkade mycket tröttare än vanligt, och luktade innan för dörren mycket grundligt varje gång vi kom utifrån.
Innan detta hände kände jag mig ganska säker i Tyskland, det som skrivs mest om är södra Frankrike och norra Spanien.
Roland.