Gränna GK förra sommaren.
Husbilen hade larmat/tjutit/blinkat, ingen brydde sig...
Tjuven/arna bröt upp bakrutan, klättrade in trots larm, tog det de kom över
och stack från platsen på säkerligen mindre än ett par minuter...
Stod om det i Jönköpingsposten, flera bilar i trakten blev tydligen "besökta" under en kortare period...
Efter det förstår jag nedan kille:
Det skrevs om en "innovativ" kille från Göteborg på 80-talet, som varnade med inspelade röstkommentarer när någon närmade sig hans bil...
Ändå bröt sig någon in i bilen och fick 220v i sig...
Göteborgarn/bilägaren åkte dit... Rätt eller fel? Jag vill nog påstå att jag blir LÄTT sugen på att ge en inbrottstjuv en riktig näsbränna.
Of topic....
En kompis till mig stod på sin balkong i Kortedala, fick då syn på att någon höll på att bryta sig in i grannens bil...
Han informerade sin grannen om detta som då sprang ned och fick tag i killen, medan min kompis ringde polisen som dök upp efter ett tag.
Nu till i Mitt tycke (rätt eller fel?) gjorde polisen en riktigt rolig sak:
De talade om för bilägaren, Stor kille, att de Inte dykt upp ännu, men gör så om ett par minuter... Gissa om inbrottstjuven fick sig ett par "pärlor" jojo!
Det visade sig att det var en notorisk tjuv som polisen hämtade gång efter annan... Enl. polisrapporten hade tjuven "tydligen ramlat" under sitt försök till flykt... Intressant agerande av vår poliskår denna gång!
Mvh. Magnus