• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Betala på vanlig parkering??????

F

F.d. 10314

Guest
Jag vill bara tala om att nere i Mem,är inte en husbil likamed en personbil.
Nere i Mem har dom 4 ställplatser som för det mesta är upptagna o det förstår man ju , men nu tar dom betalt 100:- för att man står på den vanliga parkeringen om du har husbil,däremot förstår dom inte att även det är en personbil.
För några veckor sedan var vi där och då var det ok att stå på vanliga parkeringen,men i helgen var det ändring på det, då var man tvungen att betala 100:- för att få stå där bredvid andra VANLIGA personbilar.
Vi åker inte dit igen o fler med oss.:twitcy::swoon:

Mvh.berithochrister.......................................

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 16416

Guest
Sv: Betala på vanlig parkering??????

Har stått på denna ställplats. Kan det vara så att du för denna hundring även fick tillgång till de sanitära faciliteterna som man får på de fyra ordinarie platserna?
Mem ligger vid Göta kanals utlopp i Slätbaken strax öster om Söderköping.
Roadglider

F

F.d. 10314

Guest

Har stått på denna ställplats. Kan det vara så att du för denna hundring även fick tillgång till de sanitära faciliteterna som man får på de fyra ordinarie platserna?
Mem ligger vid Göta kanals utlopp i Slätbaken strax öster om Söderköping.
Roadglider

Nu var det inte på ställplatsen,utan på stora parkeringen som är för ALLA bilar.
Vad dom sa när vi frågade varför?så var det för att dom med husbil använde deras toalett,vi svarade då att vi hade egen toa.
Men dom som har VANLIG personbil använder nog deras toa istället för dom har inte någon med sig och från den ena helgen till den andra,tycker iallafall jag att det är lite konstigt.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 16416

Guest

Ok. Låter ju lite konstigt. Vi betalade 100:- och fick vad jag vill minnas en kortnyckel till toa.
Roadglider

F

F.d. 3088

Guest

Jag hatar sådant här :mad: det förstör hela dagen. brukar lägga sådana platser på minnet, sådana platser sorteras givetvis bort när vi är ute med bilen. Som jag skrivit i annan tråd tjafs å bjäfs är inget för mig jag vill njuta å ha de gött den lilla tid på året vi är ute.

Gurra

F

F.d. 10314

Guest

Ok. Låter ju lite konstigt. Vi betalade 100:- och fick vad jag vill minnas en kortnyckel till toa.
Roadglider

Kanske det men jag hittar inte på !
Jag kan tala om att helgen när vi fick stå gratis på stora parkeringen,var det husbilar som stod på gräsmattan vid kajen,dom fick betala. Senare kom en husbil till och han fick inte stå där,för det får man inte. Dom som redan hade ställt sig där skulle bara få stå över natten,men dom stog kvar hela helgen och den husbilen som inte fick stå där ställde sig på den lilla parkeringen som går fram mot serveringen , han fick betala där.
Men inte vi som stog några meter upp på stora parkeringen.
Så det ändras fram o tillbaka,det kanske beror på humöret.

F

F.d. 3088

Guest

Någon tröttnade väll på att husbilar stod hur som helst :rolleyes:

Gurra

F

F.d. 16416

Guest

Tror dej fullt ut...tillvaron är full av underligheter och inkonsekventa handlingar. ..bara att glömma och inte låta dagen bli förstörd för det...ny dag i morgon och det finns ju andra platser att besöka.
Roadglider

F

F.d. 53012

Guest

Jag kan ge lite bakgrundsinformation, personerna som har det är ständigt i luven på varandra och träter öppet om olika saker vad som skall kosta och inte, så vi i BMW MC klubben Östergötland åker inte dit längre som fikakvällar, det känns inte helt ok stället.
Därför har dom nog behandlat även er som skit också.

Calleinvierno

HBK Medlem
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
3452
Medlemskap
2024

Ursäkte en yngling.Var ligger Mem så att jag också slipper åka dit
Calleinvierno

F

F.d. 10314

Guest

Göta kanals sista sluss ut mot Slätbaken, från Söderköping sett.

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021

Hej Hans P
visst är det märkligt att många inte kan skilja på en personbil och en husbil.
Storleken på husbilen borde väl räcka för att man ska förstå att det är ingen personbil.
Sedan finns det övergångsregler och annat, men det är ju bara teknikaliteter.
En husbil är husbil som när den används måste ta och visa hänsyn till alla medtrafikanter och förhållanden i övrigt.
Så enkelt är det.
V-backen ;)

Stefan59

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
966
Medlemskap
2027

Tänk att en hundralapp är så mycket pengar att man väljer att aldrig åka till ett kanske kanonfint ställe.
Stefan

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Kanske är rättvisan gentemot andra bilister , det hade nog inte varit så mycket att säga om bilister också betalade 100:- för att parkera eller är det så att man kan med gott samvete parkera på 4 platser eller (skämtade bara) ?

Kan heller inte förstå denna prisskillnaden , en sak är ju om man som ovan skriver att man får ett plastkort för att besöka även toa och dusch men det har man ju ändå i husbilen .

Det var inte så att i dessa 100:- så var ett dygns parkering och för bilister får betala /timme ?

Senast ändrad:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Jag gjorde en enkel sak , jag mailade och frågade men frågan står fortfarande att är dessa 100kr inkl övernattning ? eller hur tolkar man det ?

Hej!

I Mem finns det idag 4 husbilsplatser. Det är företaget som driver caféet och vandrarhemmet som sköter husbilsparkeringen.
Efterfrågan på platser har varit större än antalet platser med anledning av detta har han låtit fler husbilar stå över natt men då på den valiga parkeringen, avgiften man betalar ger tillgång till duschar och toaletter.
http://www.kanalmagasinetmem.com/

Med vänliga hälsningar
Anna Meyer

Anna Meyer
Marknads- och Informationschef

AB Göta kanalbolag
Box 3, SE-591 21 Motala
Besöksadress: Hamnen, Motala
Tel. +46 (0)141-20 20 50, Tel. dir. +46 (0)141-20 20 57
Mobil +46 (0)70 687 90 60
Göta kanal ? en av Sveriges mest kända turistattraktioner

Senast ändrad: