• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Omnistor 5002 Rain-Blocker-Side

S

Snusen

Guest
Hej jag håller på att försöka få rätt storlek på en Omnistor Gavel till min husbil...
Enligt Kama Fridids katalog skall min sida heta FB-10025722 och passa till omnistor
5002-3 , 6002, 6502 och ha måtten djupet från stödben till husbil 2,50 m samt höjden skall passa för 2,40-2,60 m.
Är det någon här på Husbilsklubben som vet hur det är med djupet. 2.50 meter.
Jag har snackat med säljare på Kama som bekräftar att djupet 2,50 m samt höjden 2,4--2,6 m stämmer. Enl. säljare finns det 2 storlekar djup 2,50 alt. 2,75 m
Men den som de skickat till återförsäljare i Sundsvall är ... Den första var rätt höjd men bara 2,35 m djup. De best. via chefen för Sörberge Husbilar en ny som var endast 2,30 m djup.
Då Sörberge Husvagnars chef ringer och påpekar detta så får han till svar att djupet skall vara 2,50 m och att Kama haft många rekl. på detta.
Till kontoristen hävdar Kama att storleken är rätt 2.30 m elller 2,35 m
Min sidopanel finns på sidan 883 i Kama Fritids katalog för 2010 och där finns bild samt mått. På sida 886 finns en annan sida och där finns en * som säger att denna sida endast är 2.50 m djup och om man har djupare markis så kan man inte fälla ut den helt,
Har väntat nu över 1 månad på att få rätt sida.
Tacksam för svar / Börge Sandgren 072 2098374
 
F

F.d. 25111

Guest
Sv: Omnistor 5002 Rain-Blocker-Side

Exakt samma problem som jag har. Har väntat sedan 15/6 i år.Inga besked nr jag kan få sidan.

Min husbilsförsäljare säger att "alla" vill ha en eller två sidor innan sommaren så de har tagit slut hos leverantören.

Hoppas få den till nästa säsong.

Donna
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Omnistor 5002 Rain-Blocker-Side

Tydlig forvirring - 2,75 duken gir bredde på siden omlag 2,50. 2,50 duken gir sider på 2,25. Har hatt begge disse variantene, men uten å sette på sider.
For å få en side på 2,75 skulle duken på markisen være omlag 3m.

Alle tallene finnes i den tekniske dokumentasjonen fra Omnistor, markisene selges med duklengden som spec - sider med bredden på siden.
 
F

F.d. 16416

Guest
Sv: Omnistor 5002 Rain-Blocker-Side

Jag vill minnas att Omnistor har flera olika tillbehör för montering på markisernas sidor.
-Sun Blocker
-Gavlar med fönster (djup 250 eller 275cm)
-Gavel Rain Blocker ( djup 200 eller 220 cm)
-Gavlar till Safari-Room/Residence (mer tältlikt)

Förmodar att du söker gavel med fönster.

Jag valde alternativet Sun-Blocker, som ger ett perfekt skydd mot solen. Den är luftig och ger ett bra insynsskydd, men man kan se ut. Monteringen på markisen är samma som för gavlarna med fönster. Kanske ett tänkbart alternativ för dej. Den ger nog inte samma regnskydd som gavlarna. Den finns i de mått du angivit.

Roadglider
 
Senast redigerad av en moderator:
S

Snusen

Guest
Sv: Omnistor 5002 Rain-Blocker-Side

Jag lämnade tillbaka sidan då återförsäljare först fick en sida med djupet 2,35 m skall vara 2,5 m sedan nästa dom fick upp var bara 2,25 m och inte 2,5 m,,,
 
S

Snusen

Guest
Sv: Omnistor 5002 Rain-Blocker-Side

Hej se till att måtten stämmer::: Den som min återförsäljare fick var djup 2,35 m och nästa var 2,25 m i stället för 2,5 m som det skall vara..
 
F

F.d. 16416

Guest
Sv: Omnistor 5002 Rain-Blocker-Side

Tror att vissa handlare har lite dålig kunskap om namnen på de olika produkterna och beställer fel vara. Även om innehållet i produkterna är kunskapen dålig. Skulle hos en handlare betala 465:- extra för den monteringsstång, som ingår i priset och satsen från KAMA. Utöver detta förekommer tydligen även missar i tillverkningen!

Roadglider
 
J

Jarn

Guest
Sv: Omnistor 5002 Rain-Blocker-Side

Har en Omnistor 8000 markis och planerar att köpa en Rain Blocker side, dvs den sidoväggen som är med fönster.
Ni som har en sådan, hur är den? Funkar den bra?
Är den enkel att sätta upp o ta ner ?
 

astang

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Heby
HBK-Nr
32210
Medlemskap
2024
Sv: Omnistor 5002 Rain-Blocker-Side

Har en Omnistor 8000 markis och planerar att köpa en Rain Blocker side, dvs den sidoväggen som är med fönster.
Ni som har en sådan, hur är den? Funkar den bra?
Är den enkel att sätta upp o ta ner ?
Har köpt markissidor bredd 275 cm. Sidorna är märkta 275 men är 250. Reklamerade och fick igår ersättningsleveransen. :"EXAKT samma fel" Sannolikt ett helt parti med samma fel. Bara på't igen. Här krävs att tillverkaren kartlägger, återkallar från återförsäljarna och ersätter fellevererat till kund.
Innan du tar hem sidor från butiken bör du begära att säljstället packar upp och kontrollmäter i din närvaro. Det gjorde inte jag. Får göra om igen. PUH!@#
Inga problem annars att sätta upp den.
 
Toppen