• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elsystem Hymer Connect

Clapton

HBK Medlem
Inlägg
215
Kommun
Västerås
HBK-Nr
10179
Medlemskap
2024
Hej
Är det någon som haft problem med att para ihop Hymer Connect med mobilen (iPhone)? Helt plötsligt kunde jag inte längre koppla mig via blåtand mot bilens Connect. Har botat om och försökt para ihop igen och använt QR-koden men utan framgång. Någon som sitter inte med någon idé om hur man kan lösa detta?
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.800
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Har du använt både Hymers QR-kod som finns bland dokumenten till husbilen och Mercedes QR-kod. Mercedes QR-kod får man fram i stereon. Kommer inte ihåg exakt hur man gjorde nu. Hoppas det löser sig.
 

Clapton

HBK Medlem
Inlägg
215
Kommun
Västerås
HBK-Nr
10179
Medlemskap
2024
Hej tack för svar.
Ja jag har QR-koden och kommit så långt att den skall para sig men kommer inte vidare efter det. Säger bara pairing failed.. try again....and again... Kan man använda Wifi (4G) istället för blåtand?
 

Herbet

HBK Medlem
Inlägg
1.430
Kommun
Solna
HBK-Nr
16285
Medlemskap
2024

Clapton

HBK Medlem
Inlägg
215
Kommun
Västerås
HBK-Nr
10179
Medlemskap
2024
Men idag så hoppa allt igång av sig självt. Gjorde exakt samma procedur som tidigare. Och det löste sig… Det konstiga var att även hustruns iPhone inte kunde para ihop via blåtand på samma sätt. Men idag gick det bra för båda…
Hörde på radion om pågående solstormar som kan ställa till det. Kan det vara det som spökat….
Problem iaf löst

Tack alla som svarat!
Mvh
Claes
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
4.040
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Men idag så hoppa allt igång av sig självt. Gjorde exakt samma procedur som tidigare. Och det löste sig… Det konstiga var att även hustruns iPhone inte kunde para ihop via blåtand på samma sätt. Men idag gick det bra för båda…
Hörde på radion om pågående solstormar som kan ställa till det. Kan det vara det som spökat….
Problem iaf löst

Tack alla som svarat!
Mvh
Claes
Härligt!

Har inte Hymer men däremot en trilskande robotgräsklippare som styrs med blåtand. Vid några tillfällen har den tappat kontakt med våra iPhones. Då måste jag radera den från phånarna, lägga upp den mot en gammal adroidlur, vilket alltid funkar, för att sedan radera även den parningen. Sedan går det att parkoppla klipparen mot iPhone igen. Numera har vi bara en phåne parkopplad. Det känns som inställningar i iPhone blir korrupta, i förhållande till de oftast androidstyrda enheterna, eller att iPhone upplever androidenheter korrupt. Dessa inställningar verkar sedan hänga kvar och förhindrar ny parning.
 
Toppen