F
F.d. 279
Guest
Hej!
Jag har nu äntligen begåvats med husbil igen vilket är väldigt kul. Det blev en Knaus C liner, liten och behändig för mina behov då jag använder den mycket i jobbet. Den kommer att användas en hel del i vinter och då började mina funderingar på att komplettera den luftburna gasolvärmaren med en dieselvärmare för att slippa byta gasolflaskor så ofta.
Nåväl, jag besökte El och Diesel idag i Bandhagen Stockholm och de menade att det räckte med en för max 2200 watt. Spontant tyckte jag det lät lite.
Ni som har dieselvärmare, vad har ni för storlek? Utrymmesmässigt var den väldigt smidig och det verkar som det går att installera den på det ordinarie luftsystemet. Hur har ni andra det? Direkt med ett utblås eller på det ordinarie systemet? Mitt problem var också att det inte gick att montera en värmare som värmde både motor och luft om jag ville ha det till de vanliga utblåsen. Bland annat så skulle en sån dessutom dra en hel del ström.. Den som vi nu funderar på drar mellan 8-34 watt beroende på effekten.
Sen till nästa fråga, han menade att det fanns två val, ett med ett luftintag utifrån och ett annat från bodelen så att luften så att säga snurrade runt. Spontant ville jag direkt välja luftintag utifrån så att syret kommer in i bilen på bra sätt. Har ni några synpunkter?
Och känner ni till andra firmor som har gjort bra installationer för oss med husbilar? Spelar inte så stor roll var de finns i landet.
Stort tack på förhand för era synpunkter!
Hans
Jag har nu äntligen begåvats med husbil igen vilket är väldigt kul. Det blev en Knaus C liner, liten och behändig för mina behov då jag använder den mycket i jobbet. Den kommer att användas en hel del i vinter och då började mina funderingar på att komplettera den luftburna gasolvärmaren med en dieselvärmare för att slippa byta gasolflaskor så ofta.
Nåväl, jag besökte El och Diesel idag i Bandhagen Stockholm och de menade att det räckte med en för max 2200 watt. Spontant tyckte jag det lät lite.
Ni som har dieselvärmare, vad har ni för storlek? Utrymmesmässigt var den väldigt smidig och det verkar som det går att installera den på det ordinarie luftsystemet. Hur har ni andra det? Direkt med ett utblås eller på det ordinarie systemet? Mitt problem var också att det inte gick att montera en värmare som värmde både motor och luft om jag ville ha det till de vanliga utblåsen. Bland annat så skulle en sån dessutom dra en hel del ström.. Den som vi nu funderar på drar mellan 8-34 watt beroende på effekten.
Sen till nästa fråga, han menade att det fanns två val, ett med ett luftintag utifrån och ett annat från bodelen så att luften så att säga snurrade runt. Spontant ville jag direkt välja luftintag utifrån så att syret kommer in i bilen på bra sätt. Har ni några synpunkter?
Och känner ni till andra firmor som har gjort bra installationer för oss med husbilar? Spelar inte så stor roll var de finns i landet.
Stort tack på förhand för era synpunkter!
Hans